در سه‌ماهه نخست امسال محقق شد:

جمع‌آوری ۱,۶ میلیارد صدقه در استان زنجان

خیران زنجانی بیش از یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان در سه‌ماهه نخست امسال در قالب طرح صدقات به کمیته امداد استان کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۴۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع مسئولان امور خیرین رویکردهای این نهاد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه بابیان اینکه امدادگری تلفیقی از شغل با شوق است که وظیفه خدمت‌رسانی به نیازمندان را بر عهده دارد، گفت: کار کمیته امداد اعتقادی و برگرفته از مبانی دینی و قرآنی در حوزه رسیدگی به محرومان و نیازمندان است.

وی با تأکید بر اینکه با نگاه صرفاً اداری نمی‌توان در حوزه کار کردی کمیته امداد رسیدگی مؤثر به نیازمندان کرد، افزود: وظیفه ما در کمیته امداد ارتقاء عنصر اعتماد و اطمینان و شفاف‌سازی، گفتمان سازی فقرزدایی در جامعه و جریان سازی در حوزه کمک به نیازمندان و زمینه‌سازی برای ورود اقشار مختلف جامعه در فرآیند محرومیت‌زدایی است.

صفری با اشاره به اینکه با فعالیت اثربخش در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی فرصت‌های جدیدی برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف کمیته امداد ایجاد می‌شود، بیان کرد: با این نگاه زمینه مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد و تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف فراهم‌شده و در حوزه کارکردی این نهاد اثربخش می‌شود.

وی در ادامه به میزان مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در سه‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: خیران زنجانی در قالب طرح صدقات در سه‌ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان به نیازمندان کمک کرده‌اند.

صفری با اشاره به اینکه میزان صدقات جمع‌آوری‌شده در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است، گفت: صدقات جمع‌آوری‌شده در قالب اعتبار در بخش‌های مسکن، اشتغال، تسهیلات ضروری، درمان، آموزش و جهیزیه به حوزه حمایتی ابلاغ‌شده است.

وی افزود: از بسترهای لازم برای تحقق برنامه پیش‌بینی‌شده استان در طرح صدقات افزایش مشترکین و بالا بردن ضریب نفوذ این طرح در بین خانوارهای استان است.

صفری بابیان اینکه توسعه جمع‌آوری صدقه از طریق الکترونیکی نیز از برنامه‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: توسعه جمع‌آوری صدقات از طریق الکترونیکی موجب می‌شود در کنار کاهش هزینه‌های جمع‌آوری صدقات، سرعت خدمت‌رسانی به جامعه هدف نیز بالا برود که با همین رویکرد پرداخت الکترونیکی صدقات از یک‌میلیون ۸۰۰ هزار تومان در سه‌ماهه اول سال ۹۶ به بیش از ۱۱ میلیون تومان در سه‌ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از مردم برای پرداخت الکترونیکی صدقات از طریق کدهای آنی پرداخت#۰۲۴*۸۸۷۷*و تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ همچنین از اپلیکیشن های سنا و سکه دعوت کرد

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار