معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان:

مراسم بزرگداشت حماسه مرصاد در سمنان برگزار می‌شود

معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان گفت: مراسم بزرگداشت حماسه آفرینی رزمندگان استان سمنان در مقابله با جبهه نفاق در عملیات مرصاد در سمنان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۱۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

 مهدی دیابی معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، گفت: مراسم بزرگداشت سالروز عملیات مرصاد پنجشنبه چهارم مرداد ماه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور مسئولان استانی و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اقشار مختلف مردم شریف و ولایت‌مدار سمنان برگزار می‌شود.

دیابی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال 1385 در جمع ایثارگران در خصوص این عملیات فرمودند: تیپ قائم(عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم(عج) در عملیات مرصاد آن چنان بود که اگر نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد تیپ قائم(عج) بود. اینها در تاریخ میماند.

وی گفت: عملیات مرصاد در پاسخ به عملیات سازمان مجاهدین خلق ایران موسوم به فروغ جاویدان به مرحله اجرا درآمد.
معاون روابط عمومی سپاه استان سمنان افزود: در این عملیات تیپ 12 قائم(عج) به عنوان اولین و تنها یگان با سازمان رزم منظم در تنگه چهار زبر مسیر دشمن را مسدود نموده و مانع از تحرک منافقین شد. در این عملیات که در تاریخ 3مرداد 67 آغاز و تا 7 مرداد 67 به طول انجامید نیروهای استان سمنان با حدود 60 ساعت نبرد در تنگه چهار زبر و با بکار گیری بیش از 1600 نفر نیرو، جانانه به مقابله با مناقین خائن پرداخته و با تقدیم 67 شهید گرانقدر و 228 زخمی، برگ زرین دیگری را در صفحات پرافتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار