مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت:

ورود ۱۴۰۰ زائر پاکستانی به سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دهه کرامت تاکنون ۱۴۰۰ زائر پاکستانی وارد ایران اسلامی شدند.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۳۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، گفت‌: از ابتدای دهه کرامت تاکنون ۱۴۰۰ زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه، وارد ایران اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه این زوار جهت مشرف شدن به زیارت بارگاه امام علی‌ابن موسی الرضا(ع) و همچنین حرم حضرت معصومه(س) وارد کشور شده‌اند، ادامه داد: زائران در بدو ورود، یک تا دو شب را در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان استراحت می‌کنند و سپس راهی مشهد یا قم می‌شوند.

مومنی بیان کرد: واکسیناسیون، معاینه و سایر خدمات بهداشتی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اطعام و اسکان موقت زائران از جمله خدماتی است که هر ساله در زائرسرای امام رضا(ع) ارائه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: زائرسرای موقوفه امام رضا(ع) زاهدان، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث شده و امکانات بسیار خوبی در چند ساله اخیر به منظور پذیرایی و میزبانی از مهمانان پاکستانی به ویژه در ایام محرم و اربعین فراهم کرده است.

این مسئول با بیان اینکه اوج حضور زوار پاکستانی در ایام محرم و صفر است، اظهار کرد: موکب امام خمینی(ره) در مرز میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای(مدّظله‌العالی) در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان دو مکان اصلی استقبال، اطعام و اسکان زائران پاکستانی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار