خبرهای داغ:
معاون پژوهش جامعه الزهرا، با اشاره به مسئله زن و خانواده گفت: این مسئله باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، به همین منظور همایش کتاب سال بانوان توسط این مرکز برگزار می‌شود، تا راهکار‌هایی برای بهبود جایگاه زن در خانواده‌ها ارائه شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۵۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
برگزاری همایش کتاب سال بانوان با محوریت زن و خانواده
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ریحانه حقانی صبح امروز در نشست خبری همایش کتاب سال بانوان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه موضوعات متنوعی باعث برگزاری این همایش شده است، گفت: نخستین موضوعی که مطرح شد این است که، در حوزه علوم انسانی و اسلامی، بانوانی را داریم که نام آن‌ها در کتاب‌های تاریخی و مذهبی آمده است، که باعث شد تا با برگزاری این همایش به شناخت آن‌ها بپردازیم.

معاون پژوهش جامعه الزهرا (س) با اشاره به مسئله زن و خانواده، ادامه داد: این مسئله باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، که از نظر مرکز جامعه الزهرا زن و خانواده قابل تفکیک نیستند.

رئیس کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با زن و خانواده، اظهار کرد: راهبرد صحیح برای رسیدن به نظر مطلوب در این بحث، این است که از صحبت‌های کلیشه‌ای خارج شویم و به دنبال راهکاری برای شناساندن جایگاه زن در خانواده باشیم.

حقانی با بیان اینکه باید پژوهش‌های بنیادی در این زمینه انجام شود، گفت: باید در مسئله زن، ضرورت‌ها را بشناسیم، و در مرحله بعد الگوسازی انجام دهیم.

وی با بیان اهداف برگزاری این همایش، ادامه داد: در این رابطه ابتدا به شناسایی پژوهشگران، موضوعات مورد پژوهش، آسیب شناسی پژوهش‌های گذشته، و به بررسی کیفیت پژوهش‌ها می‌پردازیم.

حقانی ادامه داد: در انتها به شناسایی چالش‌ها و الگو سازی در رابطه با موضوع زن خواهیم پرداخت.

معاون پژوهش جامعه الزهرا، با بیان اینکه در همایش کتاب سال بانوان، در عرصه زن و خانواده، رساله‌ها و کتاب‌ها را شناسایی می‌کنیم، اظهار کرد: بعد از پایان این همایش، فعالیت اصلی شروع می‌شود، زیرا اگر اینچنین نباشد، مانند سایر همایش‌ها هیچ تاثیری نخواهد داشت، و هدف اصلی ما فعالیت‌های بنیادی است که بعداز همایش باید انجام شود.

رئیس کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان، با بیان اینکه بسیاری از پژوهش‌ها کاربردی نیستند، گفت: در این همایش به دنبال آن هستیم که، پژوهش‌ها برای جامعه اسلامی مفید و مؤثر باشند، و مظالب نوآورانه و غیرتکراری باشد.

وی به بیان آثاری که می‌توانند در این همایش شرکت کنند پرداخت و گفت: در این همایش آثار منتشر شده بانوان اعم از تألیف و ترجمه، رساله علمی سطح ۴ بانوان، رساله علمی دکتری بانوان، و همچنین تمام آثار منتشر شده در حوزه بانوان توسط آقایان و بانوان، می‌توانند شرکت کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا، به همایش کتاب سال حوزه اشاره کرد، و گفت: در این همایش می‌خواهیم حضور پررنگ بانوان را شاهد باشیم، وهدفمان فقط در حوزه زن و خانواده است، پس این همایش هیچ موازی کاری و منافاتی با همایش کتاب سال حوزه ندارد.

رئیس کمیته علمی همایش کتاب سال بانوان، با بیان اینکه آثار تا ۲ سال اخیر مورد پذیرش مرکز است، ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند تا پایان مهرماه آثار خود را از طریق سایت مرکز ارسال کنند، و اختتامیه این همایش همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) است.
ارسال نظرات