عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دومین همایش منادیان نماز جمعه رستاق به خصوصیات نماز اشاره کرد و افزود: نماز ذکر الله است و میتوان نماز را در قله توحید عبادی انسان دانست.
کد خبر: ۹۰۳۹۲۸۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر،  حجت الاسلام والمسلمین منصوری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دومین همایش منادیان نماز جمعه رستاق با تبریک میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، به خصوصیات نماز اشاره کرد و افزود: نماز ذکر الله است و میتوان نماز را در قله توحید عبادی انسان دانست.
این استاد حوزه نماز را یاد کردن از خدا دانست و افزود: شیطان در تلاش که انسان را از یاد خدا دور کند که آن نیز با ترک نماز محقق خواهد شد.
منصوری با تاکید به اینکه مقام معظم رهبری در طی ۲۳ سال اخیر در جمع‌های مختلف سخنرانی خود به آیه ۵۹ سوره مبارکه مریم مبنی بر تبعین نظام توحید بشیرت اشاره کرده اند و گفت: نماز نظم امت اسلام است و امامت نظام امت، با برپایی با شکوه نماز میتوان نظم جامعه اسلامی را تامین کرد.
این عضو جامعه مدرسین استکبار را نماد تغییر دانست و ادامه داد: یهودیت در راس استکبار جهانی قرار دارد و در تلاش است که نظم امت که همان نماز است را به هم بزند، به همین دلیل است که میبینیم یهودیت برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
وی روز جمعه را برای تمام ادیان دانست و توصیف کرد: جمعه در همه ادیان موضوعیت داشته است، ولی مسیحیت تقدس جمعه را به یکشنبه و یهودیت به شنبه نسبت داده است.
منصوری با بیان اینکه در احادیث آمده است امام زمان (عج) در روز جمعه ظهور خواهد کرد گفت: با محوریت قرار دادن جمعه و بزرگداشت این روز میتوان عصر غیبت را به ظهور حضرت (عج) تبدیل کرد.
در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین شریفی، رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد با تقدیر و تشکر از ستاد نماز جمعه رستاق گفت: مردم رستاق اهتمام  ویژه‌ای به شرکت در نماز جمعه دارند به طوری که از ۲۸ محل برگزاری نماز جمعه استان این بخش از خوب‌های استان به شمار می‌رود.
ارسال نظرات