حجت الاسلام قاسم طاهریان گفت: زیارت ائمه معصومین علیهم السلام جز عباداتی است که بر آن تاکید شده و شاید کمتر عبادتی به این اندازه برای آن ثواب و اجر و پاداش نقل شده است خصوصا زیارت حضرت سید الشهدا و حضرت ثامن الحجج علیهما السلام که گاهی ثوابی معادل هفتاد هزار حج مقبول برای آنها ذکر شده است.
کد خبر: ۹۰۳۹۳۰۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

 حجت الاسلام قاسم طاهریان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مسعود امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) گفت: یکی از مناسک و عبادات مهمی که در مکتب اهل بیت علیهم السلام بر  آن تاکید شده، زیارت و بویژه زیارت ائمه معصومین علیهم السلام است که شاید کمتر عبادتی به این اندازه برای آن ثواب و اجر و پاداش نقل شده است خصوصا زیارت حضرت سید الشهدا و حضرت ثامن الحجج علیهما السلام که گاهی ثوابی معادل هفتاد هزار حج مقبول برای آنها ذکر شده است.

وی در ادامه گفت: حج از اعمالی است که ثواب فوق العاده ای دارد و یک عمل عادی نیست که در روایت است که یکی از ثروتمندان از اصحاب پیامبر (ص) موفق به حج نشده بود، حضرت از حج باز می‌گشتند و او حضرت را زیارت کرد و گفت من فرد ثروتمندی هستم ولی امسال موفق به اعمال حج نشدم،چقدر انفاق کنم که ثواب حج به من داده شود، حضرت فرمود اگر به اندازه این کوه طلا در راه خدا بدهی، جای حج را نمی گیرد و ثواب حج را پر نمی کند.

وی افزود: ابن قولویه در کتاب کامل الزیارات از امام موسی کاظم (ع) نقل می کندکه حضرت فرمود: اگر کسی فرزندم علی را زیارت کند، ثواب هفتاد حج مقبول را دارد، راوی عرض کرد هفتاد حج؟ حضرت فرمود هفتصد حج، راوی عرض کرد یعنی هفتصد حج مقبوله در یک زیارت، حضرت فرمود هفت هزار حج، باز تعجب کرد، حضرت فرمودند هفتاد هزار حج و بعد فرمودند که بالاتر از این بگویم، اگر کسی یک شب محضر امام رضا (ع) بخوابد و حضرت را زیارت کند، ثوابی فوق همه اینها دارد و مانند کسی است که خدای تعالی را در عرش الهی زیارت کند.

حجت الاسلام طاهریان در خصوص برخی آداب زیارت بیان کرد: توجه نکردن به دنیا یکی از آداب زیارت است به طوری که در روایت دارد که وقتی برای زیارت  از خانه بیرون می روید به دنیا توجه نکنید و دائم مشغول به ذکر باشید، تجربه نشان داده است افرادی که در مسیر رفتن به سمت زیارت مشغول به ذکر توحیدند، زیارتشان با بقیه متفاوت است.

وی در پایان گفت: زیارت دو خاصیت و اثر را در پی دارد، یکی اینکه ایمان انسان را کامل می کند و هم آن را نو و تازه می نماید و دوم اینکه ولایت انسان را کامل و نو می کند، یعنی ما با امام عهد می بندیم که او امام باشد و ما ماموم و دنباله رو و امام نیز با ما عهد شفاعت بسته که اگر مامومین دنباله رو باشند، امام از آنها دستگیری نموده و آنها را به راه خدا هدایت می نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات