عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید مهم است رئیس بانک مرکزی فردی باشد که سیاست و تصمیم های ابلاغی را در تمام تصمیم سازی ها تسری دهد.
کد خبر: ۹۰۳۹۳۵۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به احتمال تغییر رئیس کل  بانک مرکزی، اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی کشور، مهم است چه کسی مسئولیت کار را بر عهده می گیرد، باید فردی سکاندار شود که متعهد، وفادار، جانسوزی و از سلامت اخلاقی  برخوردار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: در این میان علاوه بر توجه به فضایل انسانی باید شخصی که ظرفیت علمی و فنی دارد ریاست را بر عهده گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی، گفت: رئیس  کل بانک مرکزی باید در قد و قامت  یک مدیر،  استراتژی های  مناسب برای برون رفت از شرایط نامناسب اقتصادی  طراحی کند، بنابراین مهم است که چه کسی ، چه برنامه و اهدافی را دنبال  می کند .

وی تاکید کرد: باید فردی ریاست بانک مرکزی را بر عهده گیرد که ذاتا متعهد، وفادار و متلزم به برنامه و هدفمند باشد، رئیس کل بانک مرکزی باید  از ظرفیت و پتانسیل های فردی برخوردار و بر پشتیبانی و راهبری  سازمان و نهاد بر محور اصولی و نیاز کشور وفاق داشته باشد.

نجفی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بانک مرکزی استقلال لازم را ندارد و مدیر آن تنها مجری دستورات است، بیان داشت: این نظریه تا حدودی درست است؛ اما رئیس کل بانک مرکزی باید درساخته و پرداخته شدن تصمیمات هم نقش داشته باشد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: لازم است فردی رئیس بانک مرکزی شود که موثر و در فضای تصمیم گیری نگاه و نظر داشته باشد و اگر تصمیمی درست گرفته می شود آن را در جای جای سیستم و نظام تصمیم سازی تسری دهد.

ارسال نظرات