مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: دومین آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایران در سلیمانیه کردستان عراق تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۳۸۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدجمیل احمدی در مراسم جشن «میلاد و مهارت» که به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و هفته ملی مهارت که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی برگزار شد، اظهار داشت: اولین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان حلبچه این اقلیم آغاز به کار کرد.

احمدی افزود: ۱۳۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و خصوصی در استان فعالیت دارند که علاوه بر آموزش‌های منجر به کارآفرینی، خود کارآفرین هستند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با مسوولان این اقلیم منعقد شد، مربیان دانشگاه فنی و پلی‌تکنیک آنجا را برای آموزش به استان کردستان خواهند آمد.

درخشش هنرجویان کردستانی در سطح ملی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در ادامه به موفقیت هنرآموزان کردستانی در مسابقات ملی مهارت که هفته پیش برگزار شد، گفت: یکی از هنرجویان استان در رشته کنترل صنعتی موفق به دریافت مدال طلا شد و در رشته تاسیسات الکتریکی هم مدال برنز را به دست آوردند.

احمدی افزود: سه دیپلم افتخار هم در رشته‌های جوشکاری، فناوری اتومبیل و لوله‌کشی گرمایشی به هنرجویان این استان رسید.

وی خاطر نشان کرد: در ارزیابی‌های ۲ سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان رتبه اول و دوم کشور را کسب کرد.

به گفته وی، رتبه دوم جشنواره شهید رجایی در ۲ سال گذشته هم به اداره کل فنی و حرفه‌ای کردستان رسیده است.

احمدی اظهار داشت: در دیگر شاخص‌ها و مسابقات ملی نیز، مربیان ما نشان داده‌اند که در تراز ملی و بین‌المللی قرار دارند.

مهارت‌آموزی بستر اشتغال پایدار

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان یکی از مباحث اساسی در توسعه کشور را توسعه مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای برشمرد و افزود: وجود افراد ماهر در جامعه بیکاری را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

احمدی یکی از عوامل و مولفه‌های موثر در بهره‌وری و تولید ملی منجر به ارتقاء کیفیت کالای داخلی را در سال حمایت از کالای داخلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

به گفته وی، در برنامه ششم توسعه ۸ درصد رشد اقتصادی باید ایجاد شود که ۲.۵ درصد بهره‌وری در این زمینه به عوامل تولید برمی‌گردد که نیروی انسانی ماهر و توانمند از شاخص‌های آن هستند.

احمدی به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: تقویت آموزش‌ها و نیز اجرای قوانین منجر به توسعه و حمایت از آموزش‌های مهارت‌آفرینی از جمله این برنامه‌هاست که اجرای قوانین، منجر به ایجاد ارتباط بین‌بخشی موثری شده است.

وی به دو مولفه درون‌زا و برون‌نگر بودن اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: با رعایت این مولفه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور از شاهراه تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند می‌گذرد که علاوه بر تقویت کیفیت کالای داخلی، زمینه‌ساز صادرات آن هم خواهد بود.

احمدی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را نیازمند همکاری تعامل بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی دانست.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان در پایان اظهارداشت: از خلاقیت، ابتکار و نوآوری جوانان خوش‌فکر و خلاق استان با آغوش باز حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات