خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
یادداشت/امین اردشیری
در مدت اخیر کسی که کلید حل همه مسائل را در مذاکره و تعامل با آمریکا و غرب می‌دانست به یک باره تغییر موضع داده و این روز‌ها از ادبیات متفاوتی در صحنه بین الملل استفاده می‌کند و معتقد است امروز صحبت از مذاکره در مقابل آمریکا معنایی بجز تسلیم ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۹۳۸۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، امین اردشیری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون در خصوص تغییر موضع و ادبیات این روزهای رئیس جمهور در رابطه با آمریکا یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

روحانی که در سال 92 در قامت عضوی از جامعه روحانیت مبارز پا به عرصه انتخابات گذاشت و در ادامه باسیاست یکی به میخ و یکی به نعل زدن و با ارائه چهره ای معتدل هم رای اصلاحات بحران زده پس از فتنه 88 و هم برخی اصولگرایان را به خود جلب کرد.

در این مدت 4 سال روحانی به زعم خود انقلابی سال 59، در مقابل منتقدین به تعبیر ایشان تازه انقلابی، با انواع برچسب ها و تهمت ها برخلاف شعار اعتدال و رعایت حقوق شهروندی خود برخورد کرد.

در انتخاب 96 اما روحانی که فهمید با حضور چهره های انقلابی اصیل این جریان به نسخه های بدلی اقبال نخواهند کرد، چرخشی کامل به سمت اصلاحات داشت و در همان برهه ای که در میتینگ های انتخاباتی می گفت سوگند به خون همه شهیدان ایران و اسلام اگر روحانی یک ذره هوس برای ریاست داشته باشد از قضا رادیکال تر از ظاهر شد تا جایی که عدم موفقیت برجام را بر مرگ بر آمریکای حک شده بر موشک ها می دانست.

اما در مدت اخیر کسی که کلید حل همه مسائل را در مذاکره و تعامل با آمریکا و غرب می دانست به یک باره تغییر موضع داده و این روزها از ادبیات متفاوتی در صحنه بین الملل استفاده می کند و معتقد است امروز صحبت از مذاکره در مقابل آمریکا معنایی بجز تسلیم ندارد.

حال باید ببینیم روحانی در عمل نیز تغییر رویه می دهد یا این سخنان صرفا مصرف داخلی دارد و بخاطر کاهش فشارها بر دولت است.

اما سوالی که شاید ذهن برخی را این روزها درگیر کرده نحوه تعامل و برخورد جریان انقلابی با دولت است.

در اواخر دولت هشتم تربیت یافتگان رادیکال جریان اصلاحات که دیگر جامعه مدنی و گفتگوی تمدن های خاتمی آنها را اقناع نمی کرد، عبور از خاتمی را کلید زدند، که در آن برهه جریان انقلابی برای جلوگیری از لطمه به جایگاهش باوجود همه اختلاف نظرها برای حمایت از او به میدان آمد.

امروز اما باز همان طیف علی رغم اینکه در چندین سال گذشته از حامیان روحانی بودند و اگر برجام برای هیچ کسی گلابی نداشت لااقل برای آنها هلو داشت، و حال که می بینند، دیگر ثمر دولت تدبیر به پایان رسیده، در حال تبدیل به اپوزیسیون و عبور از روحانی هستند.

که روحانی نیز مانند خاتمی جریان انقلابی را با وجود اختلاف نظرها در کنار خود می بیند، چرا که جریان انقلابی وامدار نظام است، و اما سیاست اصلاحات عجیب به سیاست آمریکا در حمایت از متحدین خود در منطقه شباهت دارد که وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان رسید مانند دستمال همه را دور ریخت.

امیدواریم که روحانی این اعتماد را قدر بداند و شاهد بازگشت او به گفتمان انقلابی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها