نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه مباحث مهدویت در قالب برنامه‌های کودک ارائه شود گفت: دستگاه‌های آموزشی دغدغه مسائل دینی دانش آموزان را ندارند.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۶۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی ظهر امروز در جمع اعضای بنیاد فرهنگی مهدویت استان یزد با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مهدویت باید به شکل قوی برگزار شود اظهار داشت: دشمنان در تمام عرصه‌های مختلف فعالیت دارند و به نوعی مطالب را در جامعه جا می‌اندازند که برای ظهور امام زمان (ع) در جامعه باید گناه باشد پس ما باید به شکلی عمل کنیم آن‌ها نتوانند بر روی مردم تأثیر بگذارند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه کار‌های فرهنگی در کشور انجام می‌گیرد، ولی آثارش در جامعه به خوبی قابل مشاهده نیست گفت: ما در بخش‌های مختلفی در کشور مشکلاتی داریم، ولی باید در بحث‌های مهدویت به شکلی عمل شود که اعتقادات جوانان در این زمینه قوی باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دستگاه‌های آموزشی دغدغه مسائل دینی دانش آموزان را ندارند گفت: آن‌قدر که در دستگاه‌های آموزشی کسب رتبه‌های برتر کنکور ملاک شده، دینداری دانش آموزان برایشان مسئله نیست که این کار یک اشکال اساسی است.

وی با تأکید بر اینکه در چهل سال انقلاب اسلامی به یکی از چیز‌هایی که باید در آن تجدید نظر شود مسائل آموزشی است خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی کشور از نظر علمی فشل و تنبل است و به نوعی تولید، علم، فناوری و فکر را از دانش آموزان گرفته است.

ناصری یزدی گفت: در استان یزد با توجه به اینکه مردم و مسئولان نسبت به مسائل دینی حساسیت دارند، در مدارس به نوعی به مباحث اعتقادی و دینی دانش آموزان توجه می‌شود، ولی متأسفانه این مسائل در سیستم آموزشی دیده نشده است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه الآن دانش آموزان قدرت انتخاب را در مدارس و دانشگاه‌ها ندارند که این همه دلایلی دارد اظهار داشت: زمانیکه به اعتقادات دانش آموزان توجه نشود فرد را به سمت هوا و هوس خود می‌کشد، پس باید کاری کنیم که هر فرد عقل مستقل و فکری تکامل یافته داشته باشد تا هر چیزی که شنیدند با اندیشه و مقایسه‌ای که دارد انتخاب کند.

امام جمعه یزد افزود: برخی از احزاب و گروه‌ها هر آنچه که از رادیو‌های بیگانه می‌شنوند به سمت و سوی آن می‌روند و متأسفانه متوجه نیستند که آن‌ها دشمنان جمهوری اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: اطلاعات و آگاهی خوب برای شناسایی و انتخاب راه خوب باید مدنظر مسئولان در کشور قرار گیرد و اعتقادات جوانان تقویت شود تا آن‌ها با در راه اهداف شوم دشمنان گام برندارند.

ناصری یزدی با بیان اینکه برگزاری مسابقات در صدا و سیما یکی از راه‌های جذب جوانان به سمت مباحث مهدویت است تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، تهیه داستان‌های مهدوی و فعالیت‌های مؤثر و جذاب در مباحث مهدویت در فضای مجازی یکی از راه‌های مؤثر جذب جوانان به این سمت و سو است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه امروزه باید روزنه نفوذ را در دل جوانان کشور پیدا کرد خاطرنشان کرد: راه اندازی دبیرستان‌های معارف و تربیت دانش آموزان آگاه در تمامی مباحث مختلف در کشور بسیار اثرات مثبتی دارد و همچنین می‌توانیم از مهد کودک‌ها نیز کار‌هایی را آغاز کنیم که بنیادی و بسیار مؤثر است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مسائل بسیاری را در کنار بحث مهدویت باید به دیگران بیاموزیم گفت: یکی از این مسائل، مسئله انقلاب است که باید در کنار مباحث مهدویت به آن نیز توجه شود.

وی یکی از طرح‌های نوین در جهت شناساندن انقلاب به کودکان و نوجوانان را گنجاندن مباحث انقلاب در برنامه‌های کودک صدا و سیما عنوان کرد و افزود: با یک ظرافت بسیار زیبا می‌توان مهدویت و انقلاب، اسلام را به کودکان و نوجوانان شناساند.

ناصری یزدی ادامه داد: دشمنان از همین برنامه‌های کودک در جهت تأثیرگذاری در کودکان استفاده می‌کنند و هر آن چیزی که بخواهند به دیگران منتقل کنند را در برنامه کودک‌ها آموزش می‌دهند.
ارسال نظرات