نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هویت شیعی و فرهنگی مردم در همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برجسته شود

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی کنگره مشروطیت، گفت: در همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» باید با توجه ويژه به جنبه‌های علمی آن،هویت شیعی و فرهنگی مردم را به شکل شایسته برجسته شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۸۸
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه هر ساله شاهد برگزاری همایش‌های متعددی در حوزه های مختلف هستیم اما نتایج آن جمع آوری و منتشر نمی‌شود، گفت: در شورای سیاست‌گذاری این کنگره از ظرفیت دانشگاه تبریز و همچنین ظرفیت‌های علمی بانوان، باید به جنبه‌های علمی همایش بیشتر توجه شود.
وی افزود: دبیرخانه دائمی برای «تبریز و انقلاب مشروطه» موضوع بسیار خوبی است و این دبیرخانه می‌تواند توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که متولی این همایش است، در این دانشگاه راه‌اندازی شود.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که صرف ایجاد یک مکان برای دبیرخانه هدف نبوده و باید دبیرخانه‌ها کارآیی لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که داخل دبیرخانه انجام می‌گیرد بسار حائز اهمیت است.
امام جمعه تبریز به همزمانی این همایش با تبریز ۲۰۱۸ نیز اشاره کرد و گفت: از تجربیات سازمان میراث فرهنگی در شورای مرکزی همایش استفاده شده و همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز خروجی علمی همایش را مورد استفاده قرار دهد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به این موضوع در همایش مشروطیت نیز پرداخت شود، افزود: توطئه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی گسترده‌تر شده و تاکید دارند که نمی‌گذاریم ایران، ۴۰ سالکی انقلاب اسلامی را جشن بگیرد.
وی با بیان این‌که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هدف عمده‌ "مطرح کردن دستاوردهای انقلاب طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب از منظر علمی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و..." است و توصیه می‌کنم این همایش به چهلمین سالگرد انقلاب مرتبط داده شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم نقش صدا و سیما را در نمایاندن اهداف همایش «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» بسیار مهم دانست و گفت: مرتبط کردن مشروطیت به حادثه‌ی تاریخی ۲۹ بهمن تبریز و همچنین توجه به بحث دینی مقالات و نقش فرهنگی مشروطه در انتخاب مقالات واصله به دبیرخانه‌ی همایش نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه به "بحث هنر، معماری و ادبیات تبریز و تاریخ مشروطیت" را در همایش تبریز و انقلاب مشروطه خواستار شد و گفت: به رجال سیاسی و رجال خطه‌ی آذربایجان که در بحث مشروطیت نقش داشتند نیز توجه ویژه‌ای شود.
حجت الاسلام آل هاشم به بحث «نفوذ در انقلاب‌ها» اشاره و خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ در انقلاب مشروطه نیز حرکت اصلی آن را به انحراف کشاند، وگرنه حرکت مشروطه فی نفسه ارزشمند و اصیل بود، چنانچه علیه انقلاب ما نیز توطئه‌های مختلفی برای نفود در جریان است.
وی با تاکید بر این‌که نقش تبریز، مردم، روحانیت، هویت شیعی و فرهنگی مردم در انقلاب مشروطه باید در این همایش برجسته شود، خاطرنشان کرد: به جای نفی دیگران، باید خود را اثبات کرده و به جای برخورد سلبی باید ایجابی برخورد کنیم.
همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» در ۱۸ محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی ۱۴ مرداد ماه سال‌جاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها