جانشین سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور از ایجاد کتابخانه‌ای دیجیتال برای ثبت کتاب‌های دفاع مقدس در ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۹۴۹۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حسین فروتن‌نژاد امروز در جلسه تخصصی اسناد دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: از سال 93 به‌واسطه اهمیت موضوع جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس، بهره‌برداری از این اسناد مورد توجه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری نیازمند فرآیندی است که بایستی انجام شود، همان‌گونه که حضرت زینب (س) به افشاگری از واقعه عاشورا پرداختند ما نیز نسبت به این مهم اقدام کنیم چراکه غفلت از ثبت اسناد موجب تحریف تاریخ می‌شود.

جانشین سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس کشور ضمن تأکید بر جمع‌آوری، فرآیند سازی و آماده‌سازی اسناد، تصریح کرد: طی جنگ جهانی اول با وجود اعلام بی‌طرفی ایران، اما کشته‌های بسیاری را داشتیم و در هشت سال دفاع مقدس با 42 کشور به‌طور مستقیم در جنگ بودیم که اسناد 36 کشور موجود است.

فروتن‌نژاد بیان داشت: نسل امروز همچون قدیمی‌ترها فکر نمی‌کنند و چراهای مختلفی در ذهن آنان در مورد دفاع مقدس وجود دارد، به همین منظور به استناد همین اسناد دفاع مقدس می‌توان پاسخ‌گوی سؤالات نسل حاضر و آینده بود.

وی از ایجاد کتابخانه‌ای دیجیتال برای ثبت کتاب‌های دفاع مقدس در ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خبر داد و گفت: در همین راستا لازم است اسناد مکتوب استان‌ها از دفاع مقدس به‌صورت اصل و یا کپی در اختیار ستاد برای ثبت در کتابخانه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات