خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه صادرات باید مبتنی بر منافع ملی باشد

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست میز تجاری ترکیه در استان، با تأکید بر ضرورت دقت در صادرات در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: در شرایط فعلی باید توسعه صادرات مبتنی بر منافع ملی باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۵۰۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جهانگیری اظهار کرد: بدون شک با تحلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور صادرات به نفع تولیدکننده خواهد بود اما نه هر صادراتی چراکه صادرات مواد اولیه کالاهای تولیدی و ارزاق عمومی باید بعد از کارشناسی‌های تخصصی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات 18 قلم کالای کشاورزی ممنوع اعلام‌شده است افزود: در بحث صادرات مواد اولیه نیز باید با دقت و نظارت این امر صورت گیرد و ما باید به سمت صادرات کالاهایی باارزش افزوده حرکت کنیم.

جهانگیری توسعه ارتباطات اقتصادی با کشور ترکیه در طول سال‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: ما باید با رفع موانع و مشکلات پیش روی بازرگانان و تجار و توسعه ارتباطات با کشور ترکیه درصدد رفع مشکلات احتمالی باشیم.

وی، حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه را قابل‌توجه دانست و گفت: سرمایه‌گذاری‌های متعددی توسط ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها در دو کشور به‌صورت متقابل صورت گرفته است که باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه همکاری‌ها استفاده کنیم.

جهانگیری، با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به‌موقع مقررات و قوانین تجارت بین‌المللی و بانکی گفت: در شرایط فعلی  تعدیل و اصلاح مقررات به‌سرعت انجام می‌شود ازاین‌رو انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط و بخصوص بانک‌ها هرگونه تغییرات آیین‌نامه‌ای و تغییرات مربوط به بخش‌نامه‌ها را به‌موقع اطلاع‌رسانی کنند.

وی با تأکید بر همکاری نزدیک تجار و بانک‌ها خاطرنشان کرد: از بانک ها انتظار داریم اگر تسهیلات و امکانات خاصی برای تولیدکنندگان و تجار در بخش‌نامه‌های داخلی خود در نظر گرفته‌اند با سرعت بخشی به گردش اطلاعات این موارد را به‌صورت شفاف در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها