کاشت صد هزار اصله نهال مانگرو در سواحل هرمزگان

به منظور توسعه و احیای جنگل‌های حرا امسال صد هزار اصله نهال در صد هکتار از سواحل هرمزگان کاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۴۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان به مناسبت مراسم روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو در بندرعباس گفت: سطح زیرکشت درختان حرا در استان ۲۰ هزار هکتار است و دوگونه حرا و چندل در استان رویش دارد.
امید ذاکری افزود:۸۱ درصد از جنگل‌های حرای کشور در هرمزگان است.
وی گفت: پارسال صد هزار اصله درخت حرا در استان کشت شد و امسال نیز صد هزار اصله نهال دیگر با همکاری جوامع محلی کاشته می‌شود.
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:وسعت جنگل‌های حرا در کشور ۲۷ هزار و ۳۱۰ هکتار است.
فریبرز غیبی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه سطح جنگل‌های حرا به ۳۸ هزار هکتار افزایش می‌یابد.
استاندار هرمزگان هم بر مشارکت جوامع محلی در نگهداری جنگل‌های حرا تاکید کرد.
فریدون همتی افزود:در اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی به پیوست زیست محیطی، پدافند غیرعامل و فرهنگی توجه شود.
وی گفت: کارگروهی در استان به منظور رصد و پایش میزان اثرات زیست محیطی آب شیرین کن‌های در دست اجرا تشکیل شده است.
وی از مسئولان منابع طبیعی و زیست محیطی استان خواست سال آینده برای برگزاری اجلاس بین المللی روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو برنامه ریزی کنند.
سرپرست مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج فارس هم گفت:در ۵۰ سال اخیر نیمی از جنگل‌های مانگرو زمین از بین رفته است و این همایش با هدف آگاهی دادن به جوامع محلی برای حفظ درختان حرا برپا شده است.
صمد حمزه‌ای افزود: افزایش شوری آب، ساخت ساز‌های در حریم جنگل ها، افزایش دما و بهم خوردن اکوسیستم با افزایش فعالیت‌های غیراصولی از جمله تهدیداتی است که درختان مانگرو را تهدید می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان هم گفت: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته بندر خمیر به عنوان نخستین شهر تالابی کشور معرفی می‌شود
مجید وفادار از پیگیری برگزاری روز جهانی تالاب‌ها در بندرخمیر در بهمن ماه امسال خبر داد.
جنگل‌های حرا برروی خاک‌های لجنی ناشی از رسوب خاک‌های حاصل از فرسایش سواحل رشد می‌کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می‌شوند و این ویژگی، راز شگفتی جنگل‌های اسطوره‌ای حراست.
اروپائیان این گیاه اسطوره‌ای را به افتخار دانشمند ایرانی ابوعلی سینا، اوسینا می‌نامند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار