خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مراغه در آیین جشن زیرسایه خورشید در این شهرستان، با اشاره به هجمه های فرهنگی غرب برای تضعیف بنیان خانواده ها، گفت: سبک زندگانی ائمه معصومین(ع) الگویی برای جامعه اسلامی و زمینه ساز ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.
کد خبر: ۹۰۳۹۶۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،رضا سامی افزود: عفاف و حجاب به عنوان یکی از آموزه های اسلامی و دینی همواره در دین اسلام بر آن تاکید شده و بخشی از سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: نظام سلطه با بهره گیری از ابزار رسانه ای، بنیان خانواده را با ترویج فرهنگ مبتذل و منحط فرهنگی نشانه رفته و از این رو باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی در برابر این موج مخرب ایستادگی شود.

سامی اضافه کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، با وجود توطئه های نرم و خزنده نظام سلطه و ایادی داخلی آن، نیازمند درک عمیق از فلسفه وجودی این فرهنگی غنی قرآنی و اسلامی در جامعه است.

وی با بیان اینکه حجاب محدودیتی براز ن در جامعه اسلامی نیست، اظهارداشت: این فرهنگ اسلامی سد محکمی در برابر ترویج باورهای غلط و نگاه های ابزاری غرب نسبت به مادران و دختران آینده ساز جامعه و امت اسلامی است.

سامی با تاکید بر الگو گرفتن آحاد امت اسلامی از سبک زندگانی امام معصوم(ع) افزود: پرهیز از تجمل گرایی، عفاف و حجاب و ولایت پذیری همواره در کلام ائمه معصومین(ع) به وضوح تاکید می شود.

وی افزود: ولایت مداری به عنوان یکی از شاخص های فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی، تبعیت از رهنمودهای امام معصوم (ع) و ولایت فقیه به عنوان جانشین بر حق آنان در عصر حاضر بوده که باید مورد توجه و اهتمام آحاد جامعه اسلامی قرار گیرد.

سامی بیان کرد: بر اساس حدیثی از امام رضا (ع)، ولایت مانند حصاری محکم برای جامعه است که هرکس در آن باشد از عذاب الهی در امان خواهد بود.

فرمانده سپاه مراغه با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) اضافه کرد: وجود مبارک ایشان مایه امید و برکت برای میهن اسلامی بوده و از این رو باید ویژگی های بارز این امام معصوم در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

در این آیین خادمان حرم رضوی به مناسبت سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امام و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اجرای برنامه های مذهبی و مولودی خوانی پرداختند.

ارسال نظرات