ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران هم در این همایش به کمبود 23 درصدی نیروی انسانی در این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد : با این وجود ، نیروهای این سازمان به ویژه محیط بانان با سخت کوشی کمبودها را جبران می کنند .
کد خبر: ۹۰۳۹۶۹۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران در همایش پاسداشت روز محیط بانان در ساری با بیان اینکه پسماند 3 هزار و 600 تنی روزانه استان با اجرای طرح های فراوری در حال تعیین تکلیف است گفت : پسماند حدود هزار و 400 تنی زباله نیز با اجرای چند طرح فراوری ، تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.
آقای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه برای فرآوری هزار و 200 تن زباله خانگی تا پایان امسال مذاکراتی با چند شرکت انجام شده است افزود : برای هزار تن زباله خانگی موجود در مازندران ، طرح راه اندازی 10 واحد کمپوست پیش بینی و اعتبار مورد نیاز آن نیز تامین شده است.
به گفته وی حداکثر در دو تا سه سال آینده با اجرای طرح های فرآوری ، از دورریز زباله های خانگی مازندران در محیط زیست جلوگیری می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ماندگاری محیط زیست برای آیندگان نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم در طرح های زیست محیطی است از محیط بانان به عنوان پاسداران منابع طبیعی یاد کرد و گفت : ناجیان محیط زیست برای حراست و صیانت از سرمایه های ملی ایران ، جان شیرین خود را بر کف می گیرند تا محیط زیست و حیات وحش به عنوان میراثی ارزشمند برای آیندگان حفظ شود .
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست نیز در این همایش از خرید 550 دستگاه موتور سیکلت جدید و تحویل آن به محیط بانان تا اوایل مهر خبر داد .
سرهنگ محبت خانی افزود : سال گذشته حدود 400 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات موتوری ، البسه و جلیقه محیط بانان اختصاص داده شد که تاکنون 50 درصد این امکانات تامین شد.
به گفته وی آمار برخورد با متخلفان محیط زیست به ویژه شکارچیان بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 15 درصد افزایش یافت .
ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران هم در این همایش به کمبود 23 درصدی نیروی انسانی در این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد : با این وجود ، نیروهای این سازمان به ویژه محیط بانان با سخت کوشی کمبودها را جبران می کنند .

در پایان مراسم گرامیداشت روز محیط بان در ساری از تعدادی محیط بان برتر مازندران تجلیل شد.
مازندران با داشتن حدود 520 هزار هکتار اراضی حفاظتی ، حدود 300 محیط بان دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها