طی حکمی از سوی سردار فرمانده سپاه تهران بزرگ؛
آیین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با حضور تعدادی از مدیران شهری و مقامات نظامی برگزار شد و «مجتبی سالک» به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج شهرداری تهران منصوب شد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۰۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران صبح سه شنبه دوم مرداد ماه 97 با حضور سردار یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ، ولی ا... شجاع پوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، دکتر شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری، جعفر سمیعی، مشاور شهردار و رئیس کل حراست شهرداری تهران، علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، سید علی مفاخریان، شهردار منطقه ۹ شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و مقامات نظامی در شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندس مهدی بابایی، وی را فردی خدوم و زحمتکش در عرصه ی بسیج دانست و گفت: در هر میدانی که لازم بود یک بسیجی از بدنه ی شهرداری در صحنه باشد، ایشان حضور داشت و تعامل و سعه صدر او برای همگان مثال زدنی است و در طول تصدی این مسئولیت، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اوضاع کنونی بین المللی پرداخت و اظهار داشت: دشمن در گذشته با اتکاء به موضوعات غافل کننده اهداف خود را پیش می برد، اما امروزه شرایط دنیا بسیار شفاف تر شده و از پیچیدگی ها و ابهام آفرینی ها کاسته شده است.

سردار یزدی افزود: دشمنان ما در گذشته از حقوق کودک می گفتند و امروز به راحتی در یمن جنایت می کنند. از معاهدات بین المللی سخن به زبان می آوردند، ولی امروز با طیب خاطر، نقض هر تعهد بین المللی را برای خود افتخار می دانند. دیروز از مبارزه با تروریست حرف می زدند و امروز به راحتی از تروریست ها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه اتفاق بزرگی در حال شکل گیری است تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در روزهای پایانی عمر شریف خود فرمودند که روزی بسیج جهان اسلام محقق خواهد شد و امروز این وعده محقق شده است و آمریکایی ها و صهیونیست ها متوجه این موضوع شده اند لذا در ماجرای سوریه و برای حکومتی ۱۰۰ ساله، داعش را بوجود آوردند تا حکومت لبنان و سوریه را از میان بردارند و به تعبیر خودشان مبارزه با رژیم صهیونیستی را پایان دهند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها امروز شاهد این واقعیت هستند که بسیجیان لبنانی، سوری، یمنی، فلسطینی، آذربایجانی، پاکستانی، ایرانی و سایر کشور های مسلمان در مقابل همه ی آنچه آمریکا به میدان آورده، ایستاده اند لذا همه ی آنچه به قول خودشان پروتکل دیپلماسی است را زیر پا می گذارند و به دنبال ایجاد فشار بر مردم کشورهای مسلمان به ویژه ایران اسلامی هستند.

یزدی افزود: آن ها دروغ پراکنی هایی را ترویج می کنند و ذهن مردم را آماده می کنند تا بزگترین دستاورد انقلاب اسلامی که اعتماد مردم به مسئولین است را از بین ببرند به همین جهت ما باید برای مقابله با دشمن به دنبال وحدت ملی باشیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطر نشان کرد: شرایط امروز ما خطرناک تر از زمان جنگ نیست. ما روزهای پایانی جنگ دلاری برای خرج کردن نداشتیم. نفت مان زیر ۷ دلار فروخته می شد و هزینه تولیدمان بیش از ۸ دلار بود. اما شرایط و توانایی امروز کشور در برابر دشمن بسیار قابل توجه تر از گذشته است و قطعا اگر این گونه نبود رئیس جمهور نابخرد آمریکا علیه ما اقدامی را صورت می داد. 

سردار یزدی ابراز داشت: امروز دشمنان ما شرایط ایران را در منطقه و سطح بین المللی می دانند. آن ها می دانند که نیروهای ایرانی حرکات آمریکایی ها را در خلیج فارس لحظه به لحظه رصد می کنند و چنانچه دست به اقدام جاهلانه ای بزنند قطعا سیلی محکمی از ایران خواهند خورد.

وی راه عبور از فشارهای اقتصادی دشمنان و تنگناهای ایجاد شده در کشور را، "وحدت ملی" و "خدمت به مردم" عنوان کرد و گفت: امروز کشور ما نیازمند وحدت ملی است و مردم باید طعم شیرین خدمت را بچشند و احساس کنند مسئولین به دنبال حل مشکلات آن ها هستند. خدمت بی منتی که مردم در طی سال های جنگ شاهد آن بودند. در ماجرای زلزله غرب کشور، نیز این رفتار شکل گرفت و مردم تهران با سلیقه های مختلف سیاسی و با ادیان مختلف به میدان آمدند و یک همبستگی بزرگ مردمی را به نمایش گذاشتند. 

یزدی با اعلام آمادگی بسیج و سپاه جهت کمک به مدیران شهری اذعان داشت: هر جا که نیاز به کمک باشد سپاه تهران بزرگ در میدان حاضر است. در زلزله کرمانشاه سپاه تهران بزرگ پس از گذشت دوماه از وقوع حادثه، ۱۰۰ خانه ی دائمی احداث شده را به مردم واگذار کرد و به فضل الهی این حرکت جهادی، با سرعت و هزینه اندک و با کیفیت مورد تائید مهندسین امر انجام شد.

در این مراسم ولی ا... شجاع پوریان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز بسیج را مایه خیرات و برکات دانست و گفت: ما در دوران پس از جنگ تحمیلی نیاز بیشتری به حضور بسیج در عرصه های مختلف داریم چرا که هر زمانی که نظام اسلامی به وجود بسیج نیازمند بوده است، بسیجیان این مرز و بوم بدون هیچ گونه چشم داشتی در میدان حاضر شده اند و در راستای حل مشکلات شبانه روزی تلاش کرده اند. 

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور شرایط کم نظیری است و دشمنان ما عزم خود را جزم کرده اند تا در مقابل ایران و باورهای مردم ما صف آرایی کنند لذا در این برهه از زمان همه ما وظیفه داریم در کنار یکدیگر باشیم و از صف‌بندی‌های تفرقه افکن فاصله بگیریم. همه ی ما با هر سلیقه و گرایشی باید در کنار یکدیگر باشیم تا بتوانیم با تمام توان برای خدمت رسانی به مردم اقدام کنیم.

شجاع پوریان در همین راستا و با اشاره به آرامش کنونی شهرداری تهران، افزود: امروز تمام تلاش همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران بر این مبنای رضایت مندی مردم تنظیم شده و شهردار محترم تهران نیز برنامه اصلی خود را بر مبنای رضایت مندی مردم قرار داده است لذا ما آمادگی داریم از تمام ظرفیت و خدمات بسیج در موضوعات آموزشی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر وظایف اجتماعی شهرداری تهران، افزود: شهرداری امروز از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده و بسیج هم در این مسیر همراه و همیار این نهاد بوده است.

در خاتمه ی این مراسم، مهندس بابایی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر آن که پایان فعالیت یک بسیجی شهادت است تصریح کرد: یک بسیجی میدان را رها نمی کند و با تمام قوا در جهت خدمت به نظام و انقلاب اسلامی تلاش خواهد کرد چرا که بسیجی تکلیف محور است و در همه ی حالات در حال بندگی خداوند و عمل به تکلیف در هر میدانی است. 

در این مراسم مجتبی سالک به عنوان فرمانده ی جدید سازمان بسیج شهرداری تهران معرفی شد.

«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد
«مجتبی سالک» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران شد

 

ارسال نظرات