استاندار مازندران:

طرح استفاده از پکیج خورسیدی برای عشایر مازندران در مقابله مصرف سوخت های فسیلی

اسلامی به تامین تامین سوخت و آرد مورد نیاز عشایر اشاره کرد و افزود: استفاده از پکیج های خورشیدی دیگر موضوع برای جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی است و در طرح ویژه مازندران این مسئله را دنبال می کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستین جلسه شورای عشایر مازندران به منظور بررسی مشکلات وساماندهی بیشتر امور عشایر استان تشکیل شد.

قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در جلسه شورای عشایر مازندران گفت:توسعه زیرساختها مهمترین اولویت حمایتی از عشایر است و در حال حاضر  55 درصد عشایر کشور  از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
او افزود:تامین 60 درصدی سوخت مورد نیاز عشایر نیز هم اکنون انجام می شود و 25 هزار خانوار نیز از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی تولیدات خود استفاده می کنند.

قندالی همچنین تصریح کرد:70 درصد درآمد عشایر هم اکنون در حوزه تولیدات دامی است و تکمیل زنجیره گوشت قرمز با اختصاص یک درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی شد .

رئیس امور عشایر کشور ادامه داد: سالانه 200 میلیارد تومان برای  پرداخت تسهیلات تولید گوشت قرمز در نظر گرفته شد و یک میلیون راس نیز زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

او گفت:توسعه گیاهان دارویی و گردشگری از دیگر برنامه های این نشست بوده و 400 هکتار در مازندران زیر کشت این محصول قرار خواهد گرفت.

قندالی توسعه و ساماندهی صنایع دستی و گردشگری با کارگروه ویژه. صنایع دستی را از دیگر فعالیت ها برشمرد.
این مسئول افزود:350 صندوق خرد زنان روستایی با سرمایه 7 میلیارد تومان تشکیل شد.

استاندار مازندران در نخستین جلسه شورای عشایر مازندران گفت:اگر بدرستی از انقراض جامعه عشایری اقدام نکنیم امنیت غذایی خود را به مخاطره انداخته ایم که ورود هنه دستگاه های اجرایی مازندران در تامین زیرساخت های مورد نیاز عشایر استان ضروری است.

محمد اسلامی با بیان اینکه در راستای ارتقا قابلیت تولید و سلامت غذایی و امنیت غذایی گام جدی با راه اندازی اداره عشایر برداشته می شود افزود: پشتیبانی از شرکت تعاونی عشایری به منظور در اختیار قرار دادن امکانات نیز از دیگر الزامات است.

وی بر هرگونه برخورد با دلالان در زمینه تامین نهاده های دام و طیور تاکید کرد و گفت:110 میلیارد تومان در مدت 40 روز در سامانه کارا اختصاص یافت.

استاندار مازندران به تامین تامین سوخت و آرد مورد نیاز عشایر اشاره کرد و افزود: استفاده از پکیج های خورشیدی دیگر موضوع برای جلوگیری از مصرف سوخت های فسیلی است و در طرح ویژه مازندران این مسئله را دنبال می کنیم.

مازندران بیش از 5 هزار خانوار عشایر دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار