سردار یدالله جوانی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری دشمنان اسلام نگران، ناراحت و عصبانی هستند.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۲۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره تربیت و تعالی خانوادگی کارکنان مجموعه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس برگزار شد.

معاون سیاسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خانواده های کارکنان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت رضا علیه السلام گفت: خداوند دشمن را برای آزمایش مؤمنین قرار داده است.

سردار یدالله جوانی، افزود: شیطان، دشمن و طاغوت را خداوند قرار داده تا کسانی را که دم از بندگی خدا می زنند بیازماید و سنت خدا بوده است که پیامبران الهی نیز در مقابل خود با دشمنانی روبرو بوده اند.

دکتر جوانی ادامه داد: آزمایش و امتحان برای بازشناسی مؤمنین از غیر مؤمنین قرار داده شده و در این مسیر دو نوع دشمن وجود دارد که عبارتند از؛ دشمن درونی و دشمن بیرونی.

این کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: در قرآن کریم، کلان دشمن بعنوان طاغوت ذکر شده و همه پیامبران نیز مبعوث شدند تا یک جمله به انسان بگویند، که؛ با طاغوت و دشمن خدا و بشریت، نمی توان سازش کرد و کنار هم زندگی نمود.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) به خوبی طاغوت زمان را شناخت و عنوان شیطان بزرگ را به آن داد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که مسئله ما و آمریکا حل شدنی نیست، که نمونه آخرش همین برجام بود که باز بدعهدی آمریکایی ها را شاهد بودیم.

دکتر جوانی گفت: منطق قرآن و روایات و تجربیات تاریخی می گویند که بادشمن دین و بشریت نمی توان سازش کرد؛ چون به دنبال غلبه است.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی تصریح کرد: دو راه مقابل دشمن وجوددارد؛ یا باید تسلیم شد، یا اینکه ایستاد و مبارزه کرد، که خداوند به مسلمین، موحدین و مؤمنین وعده داده است اگر ایستادگی کنید، شما را یاری می کنم و پیروز خواهید شد.

دکتر جوانی، افزود: سپاه از بدو تشکیل با سه امتیاز مواجه بوده است، که نخستین امتیاز آن پوشیدن لباس جهاد به تن پاسداران از بدو شکل گیری این نهاد انقلابی است.

وی با استناد به آیات و روایات، تإکیدکرد: لباس جهاد، لباس عزت مسلمین است و این لباس به تن هرکسی پوشانده نمی شود. با پوشیدن این لباس باید همواره خود رادرمسیر نورانی جهاد ثابت قدم نگهداشت و خانواده معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان و پاسداران در این جهاد عظیم سهیم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شهدای مدافع حرم بعنوان اولیاءا لله ، گفت: این تعابیر نشان دهنده عظمت جایگاه لباس جهاد است، که در قرآن از جهاد بعنوان دربی از دربهای بهشت یاد شده است، که تنها به روی اولیاء الله خاص خدا باز می شود.

وی، با بیان اینکه اکنون 40سال است که سپاه در خط مقدم جهاد قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری دشمنان اسلام نگران، ناراحت و عصبانی هستند.

دکتر جوانی گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی، دشمن می بیندکه انقلاب ما دارای دست توانمندی برای دفاع از خود است؛ ولی دشمن از شمشیرکشی و مقابله رودرو عاجز مانده است، در حالی که جمهوری اسلامی پناهگاه ملت های مظلوم جهان شده است.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی، نقشه دشمن وشرایط فعلی کشور را تشریح کرد و با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون، افزود: تمام تلاش دشمن انحراف افکار و اذهان مردم به سمت مسایل غیر اصلی است.

دکتر جوانی اضافه کرد: شکست های زیاد دشمن باعث نگرانی آنها شده است؛ زیرا در همه نقشه های خود ازجمله؛ غائله های تجزیه طلبی، جنگ هشت ساله و تهدید و ترور و فشار اقتصادی با شکست مواجه شده اند.

وی گفت: هدف از ایجاد داعش هم ایران بود و خود ترامپ به این مسئله اذعان کرد و می بینیم که هرجنایتی در هر گوشه ای از جهان رخ می دهد با مدیریت آمریکایی هاست و آنها از نابودی تمدن ها و ملت های بزرگ هم برای رسیدن به منافع خود ابایی ندارند.

این مقام مسئول، افزود: هزینه 7هزار میلیارد دلاری در منطقه غرب آسیا برای سلطه بر تهران از سوی آمریکایی ها یکی از دیگر توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی بوده، که بحمدالله با نعمت ولایت، دشمن شکست خورده است.

وی، با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام، انسان ها را به دو دسته گمراه و نجات یافته تقسیم کرده و افزود: بر اساس خطبه 153 نهج البلاغه، کسانی نجات یافته اند، که اهل بصیرت هستند.

دکتر جوانی، ویژگی های انسانهای بابصیرت را اینگونه برشمرد: اهل فکر هستند، عمقی نگر می باشند و تاریخ را درک می کنند و از آن عبرت می گیرند.

وی، نقشه امروز دشمنان انقلاب اسلامی را تحت فشار قرار دادن مردم برای ایجاد فاصله بین ملت و ولایت دانست و تصریح کرد: وحدت و انسجام، تلاش مسئولین برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، استفاده از موقعیت ژئوپلتیکی کشور، قطع امید از اینکه گره های مشکلات به دست بیگانگان باز شود، از راه های غلبه بر نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی است

معاون سیاسی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: نقشه امروز دشمن این است که همان تهدیدات و توطئه های قبلی دولتمردان آمریکا را تکرار می کنند و هدفشان نابودی انقلاب اسلامی است؛ اما غافل از این موضوع هستند که پشتیبان واقعی این انقلاب و نظام عنایات الهی و نعمت ولایت و سرمایه عظیمی به نام پشتوانه مردمی است.

ارسال نظرات