مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: وقتی در میدان جنگ همه نگاهمان به خدا باشد، موشک، خمپاره و بمب اتم دشمن نیز نمی تواند خم به ابروی ما بیاورد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۳۲
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دوره تربیت و تعالی خانوادگی کارکنان مجموعه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در این دوره آموزشی باتبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت امام رضا علیه السلام، به تشریح اهمیت معنویت در زندگی انسان و بحث نماز و رابطه انسان با خدا پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، افزود: باید در بندگی و عبادت خداوند آداب بندگی را رعایت کنیم و عظمت و قدرت الهی را مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: خوف از عظمت الهی، خوف از قدرت الهی، خوف ازدادگاه و حکم الهی، خوف از عدالت خداوند و خوف از جهنم باعث می شود نمازمان آنگونه باشد که شایسته درگاه الهی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: روزی 10مرتبه می گوییم" مالک یوم الدین"، یعنی خدایا تو رئیس و همه کاره دادگاه روز قیامت هستی و با عدالت هم حکم می کنی و ذره ذره اعمالمان را حساب می کنی؛ پس باید این الفاظ را با معرفت بر زبان جاری کنیم و ادب را درمحضر الهی به طور شایسته بجای آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، نماز مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را مصداقی برای نماز واقعی و شایسته بندگی خداوند دانست و تإکید کرد: نماز رکن بندگی است و اولین چیزی که در قیامت از ما سؤال می شود، نماز ماست.

وی، گفت: نمازستون محکم دین است و سقف و طبقات بعدی روی این ستون بنا می شوند، لذا باید آداب بندگی و نماز را کاملا شایسته بجای آوریم.

این مقام مسئول، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز فرماندهان گردان هایی را برای شرکت در عملیات انتخاب می کردند که رزمندگان آن گردان بیشتر اهل نماز شب و راز و نیاز و مناجات با خدا بودند.

وی، گفت: تا زمانی که دل به خدا وصل نشود، دل الهی نخواهد شد و توفیقی همچون شهادت به دست نخواهد آمد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: باید در زندگی خود سهمی را برای دعا، توسل، مناجات شبانه، اشک و تضرع به درگاه الهی قرار دهیم تا موفق باشیم.

وی، توصیه مقام معظم رهبری به پاسداران جوان در دانشگاه افسری را راز و نیاز با خدا، توسل و اهل نافله و اشک برای خدا بودن دانست و گفت: اگر بنیه معنوی سپاه محکم و قوی باشد، هیچ قدرتی نمی تواند سپاه و انقلاب را بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: سلاح ما؛ نماز ما، ایمان ما، مناجات ما و نماز شب ماست. در سپاه باید معنویت حرف اول را بزند.

وی، یادآور شد: اینکه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، به پشتوانه ایمان به خدا و قدرت الهی است. وقتی در نماز حواسمان جمع باشد، وقتی در میدان جنگ همه نگاهمان به خدا باشد، موشک، خمپاره و بمب اتم دشمن نیز نمی تواند خم به ابروی ما بیاورد.

این مقام مسئول، ایستادگی 40ساله جمهوری اسلامی را مرهون تکیه بر قدرت ایمان به خدا دانست و گفت: خداوند امتی را درهم می کوبد که تسلیم فرمان ولایت و فرمان پیغمبر و انبیاء و معصومین علیهم السلام نباشد.

وی، گفت: امتی که با موسی باشد از رود نیل هم سالم عبور می کند. پیروزی های حزب الله درلبنان برابر رِژیم صهیونیستی و شکست داعش و تکفیری ها در سوریه به دست جبهه مقاومت، نتیجه ایمان به قدرت الهی و تکیه به خداست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: باید به وعده های الهی باور پیدا کنیم و بدانیم تا زمانی که انسانها هستند، امتحان الهی هم هست.

ارسال نظرات