خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

وجود 30 مرکز مشاوره در استان

وارثی گفت: بالغ بر 30 مرکز مشاور خانواده در استان وجود دارد و با توجه به مراجعات مردم، مشاوره های پیش از ازدواج در جایگاه دوم قرار داشته که این امر نشان دهنده اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج برای زوجین می باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۳۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزار بسیج در قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور مدیران دستگاه ها در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد بیان کرد: بالغ بر 30 مرکز مشاور خانواده در استان وجود دارد و با توجه به مراجعات مردم، مشاوره های پیش از ازدواج در جایگاه دوم قرار داشته که این امر نشان دهنده اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج برای زوجین می باشد. 
 
وی گفت: براساس اسناد بالادستی، موضوع پیشگیری از طلاق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از طریق برنامه های هدف، از جمله سامانه طلاق در تلاش هستیم معضل اجتماعی طلاق را کنترل کنیم.
 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: سامانه طلاق شامل تیم‌های کاهش طلاق، ارجاع متقاضیان طلاق که نیازمند خدمات مددکاری می باشند به مراکز مشاوره ای، رفع نیازهای مالی برخی از مراجعین در امر هزینه های مشاوره و نیز خدمات مددکاری و مشاوره‌ای می باشد.
 
این مسوول عنوان کرد: ۱۶۵ میلیون تومان اعتبار جهت راه اندازی سامانه طلاق اختصاص یافته و انتظار می رود دستگاه ها با همکاری بین بخشی بتوانند در مسیر رفع معضلات گام بردارند.
 
 
کاهش طلاق، تحکیم خانواده و فرزندآوری باید خروجی آموزش های پیش از ازدواج باشد
 
عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: اگر آموزش های پیش از ازدواج بخواهد ادامه داشته باشد بهتر است تلاش شود که خروجی این آموزشها موجب کاهش طلاق، تحکیم خانواده و فرزندآوری شود.
 
وی گفت: این کلاس ها باید مقدمه تربیت جنسی دینی و اجتماعی باشد که از اصول روانشناسی است در غیر این صورت برگزاری چنین کلاس هایی بدون این خروجی ها، اثری بر کاهش آسیب های اجتماعی نخواهد گذاشت.
 
 
طرح توانمندسازی محلات استان با رویکرد صیانت اجتماعی 
 
دکتر سید سعید اسکویی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: اتفاقی در جامعه رخ می دهد که ما آمادگی مقابله با آن را نداریم و شرایطی در جامعه وجود دارد که ارتباطات و اینترنت بر آن حاکم است.
 
وی گفت: لازمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی این است که ما مردم را مسلح به برنامه هایی کنیم که در مقابل این امر مقاوم باشند.
 
اسکویی یادآور شد: فازبندی، محله محور بودن و نیازسنجی محلات، استفاده از شیوه های نوین آموزشی، از اهداف طرح توانمندسازی محلات استان با رویکرد صیانت اجتماعی می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار