خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: در جهت ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دستاورد‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، راهنمایان تور‌های گردشگری نقش ارزشمندی می‌توانند ایفا کنند و سفیران دفاع مقدس باشند.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۴۶
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در دیدار با اعضای انجمن راهنمایان تور‌های گردشگری استان، با بیان این‌که دستاورد‌های رزمندگان استان فارس در هشت سال دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ ارزشمند، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که با راه‌اندازی کامل این مجموعه، نسل‌های بعد از انقلاب و دفاع مقدس می‌توانند رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را مشاهده و نسبت به آن دوران آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: شما راهنماهای تور‌های گردشگری استان می‌توانید سفیران خوبی جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در دنیا شوید و این کار را با اطلاع‌رسانی به گردشگران خارجی که وارد استان می‌شوند می‌توانید انجام دهید.

گرامی ادامه داد: استان فارس با دارا بودن اماکن تاریخی، تفریحی و زیارتی، مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که با راه‌اندازی کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، یکی از مکان‌های دید و بازدید گردشگران در زمینه دفاع مقدس، این مکان خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارذزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: مجوز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در سال گذشته با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صادر شد که از امسال جزو اماکن تبلیغاتی و اطلاع رسانی جهت گردشگران میراث فرهنگی قرار گرفته است و با راه‌اندازی فاز دوم این مرکز که شامل موزه‌آرایی است، شاهد ورود گردشگران داخلی و خارجی به این مرکز خواهیم بود.

وی گفت: انجمن راهنمای تور‌های گردشگری استان  ظرفیت بسیار خوبی دارد که با همکاری این کارشناسان، در آینده شاهد پویایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خواهیم بود و در همین راستا اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت راهنمایان تور‌های گردشگری در حوزه دفاع مقدس خواهد کرد تا این عزیزان اطلاعات کافی جهت ارائه به گردشگران را داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار، ۴۵ نفر از راهنمای تور‌های گردشگری استان فارس به بیان نقطه نظرات خود در حوزه گردشگری دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند و در پایان نیز این افراد، از قسمت‌های مختلف مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس بازدید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها