خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: هوسرانی انسان در مصرف‌گرایی حد و حصر ندارد به طوری که اکنون جامعه ایرانی به مصرف‌کننده کالای کم کیفیت خارجی تبدیل شده است که با دین و سبک زندگی اسلامی هیچ تناسبی ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۹۸۸۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

مصرف‌گرایی با دین و سبک زندگی اسلامی هیچ تناسبی نداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: هوسرانی انسان در مصرف گرایی حد و حصر ندارد به طوری که اکنون جامعه ایرانی به مصرف کننده کالای کم کیفیت خارجی تبدیل شده است که با دین و سبک زندگی اسلامی هیچ تناسبی ندارد.

وی با تاکید بر صرفه جویی و تعادل در خرید وسایل منزل و طلا به نمازگزاران توصیه کرد: عمل نکردن به این توصیه، مسیر را برای چیره شدن شیطان برنفس انسان هموار می کند.

وی با بیان اینکه تامین مسکن یکی از مشکلات کشور است، اضافه کرد: عده‌ای چندین خانه دارند و برخی از داشتن یک سقف محروم هستند و این در حالی است که انسان های عاقل و متدین اموال خود را در حد تامین نیازمندی خود نگه داشته و مابقی را در راه ترویج و تبلیغ دین اسلام هزینه می کنند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به ازدیاد سن ازدواج در کشور گفت: به جای مصرف گرایی این اموال صرف فراهم کردن وسایل ازدواج جوانان شود.

خطیب نماز جمعه همدان نیاز سنجی در ساخت و سازهای شهری را ضروری دانست و افزود: به تازگی احداث سالن های 50 هزار نفری در همدان در دستور کار قرار گرفته است که هیچ نیازی به آن نداریم و به جای آن کارخانه و صنایعی ساخته شود که موجب اشتغال صدها جوان بیکار این شهر شود.

وی خاطرنشان کرد: مصلی همدان به تنهایی جوابگوی تمام مراسم های همدان است و در صورت تامین اعتبار به زودی به بهره‌برداری می رسد.

امام جمعه همدان همچنین با گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه، گفت:  نماز جمعه همدان با استقبال خوب مردم متدین این خطه از بهترین های کشور است و برای با شکوه برگزار شدن آن می توان کارهای فرهنگی زیادی انجام داد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات