امام جمعه شاهرود گفت: در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است باید بیش از پیش‌بر اتحاد تاکید کنیم
کد خبر: ۹۰۳۹۸۹۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلا مدرسه قلعه این شهر بابیان اینکه در جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است باید بیش از پیش‌بر اتحاد تاکید کنیم، اظهار کرد: در این شرایط سخت با طیف وسیعی از سلیقه‌ها و گروه‌ها مواجه هستیم که قطعا برای پیروزی در این عرصه باید همه این مجموعه‌ها به صورت ید واحده یکپارچه‌شده و بر ضرورت وحدت پافشاری کنند.
وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سفیران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بیان اینکه برخی به‌غلط می‌گویند دیپلماسی باعقیده و ایدئولوژی سازگار نیست، ابراز داشت: در ارتباط با دنیای غرب برخی حل مشکلات را در ارتباط با دشمن ولو اینکه پا روی ارزش‌های خود بگذارند، می‌دانند و به دنبال تامین منافع خود هستند.
وی بابیان اینکه ایدئولوژی و دیپلماسی مخالف هم نیستند افزود: در همین روزگاری که همه افراد معتقدند مذاکره با آمریکا بی فایده است عده‌ای از مذاکره با دشمن دم می‌زنند که در پاسخ باید گفت: ارتباط با همه کشور‌ها به‌جز آمریکا و اسرائیل جایز نیست و باید بر اصول و مبانی خود بایستیم.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه برای ارزش‌های خود خون‌بها پرداخت کردیم و برای حل مشکلات به دنبال ذلت ارتباط با بیگانگان بودن بی معنا است، بیان کرد: سربازان جبهه دیپلماسی باید این نکته را مد نظر قرار دهند که ارتباط با دنیا به معنای تسلیم در برابر زورگویان نیست بلکه با همه کشور‌ها به‌جز دو کشور به شرط آنکه بر مواضع خود بایستم باید ارتباط برقرار کرد.
امینی بابیان اینکه از مواضع خوب رئیس جمهور حمایت خواهیم کرد، افزود: رئیس جمهور بر دو موضوع تاکید بسیار داشتند اول آنکه اسرائیل را رژیم غیر قانونی می‌دانیم و دوم اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود دیگر کشور‌ها نیز نباید نفت خود را صادر کنند.
وی تصریح کرد: دشمن در طول تاریخ به دنبال ایجاد فضای دو قطبی بوده است و راه از طریق قوه مجریه به دنبال تحقق این نیت بوده است، اما گفته‌های اخیر ریاست جمهوری تمام نقشه‌های آن‌ها را خنثی کرد به نحوی که سخنان اخیر ترامپ در برابر مواضع رئیس جمهور نشان از ضعف و دستپاچگی آن‌ها در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود.
امام جمعه شاهرود گفت: سردار سلیمانی در پاسخ به سخنان ترامپ گفتند که رئیس جمهور ما شخصیت اجلی است که بخواهد جواب شما را دهد پاسخ شما با ما خواهد بود چراکه نزدیکتر به شما هستیم و اگر جنگی شروع شود آغازگر آن شما و پایان‌بخش آن ما خواهیم بود.
وی بابیان اینکه به برکت مردم مظلوم یمن معادلات جنگ در منطقه برهم‌خورده است، افزود: ملتی با برخورداری از کمترین امکانات به پهباد‌هایی مجهز شده است که می‌تواند موشک‌های دشمن را هدف قرار دهد و عربستان باید بداند در آینده نه‌چندان دور به التماس کردن در برابر کشور‌هایی مانند یمن خواهد افتاد به شرط آنکه همه مردم کشور‌های مسلمان با یکدیگر در برابر دشمن قسم‌خورده متحد و یکپارچه باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها