قوانین دست و پاگیر بانک های عامل مانع ایجاداشتغال

با حضور فرماندار، مدیران بانک‌ها، دیگر قوانین دست و پاگیر بانک های عامل مانعی برای تحقق اشتغال فراگیرمسولان شهرستانی و کارآفرینان جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در بهمئی تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به همکاری نکردن بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات به کارفرمایان گفت:: در سال حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب نام گذاری شد می‌طلبد که با تمام توان و امکانات موجود تا رسیدن به این مهم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
کریمی افزود: در کارگروه اشتغال استان سهم خوبی برای اشتغال فراگیر در شهرستان بهمئی در نظر گرفته شد این در حالی است که بانک‌های عامل با قوانین دست و پاگیر مانع تحقق و اخذ تسهیلات شده اند.
وی با بیان اینکه قوانین بانک‌ها باید اصلاح شوند تا موانع تولید نیز برداشته شود گفت: در صورت جذب اعتبارات می‌توان افزایش اشتغال را در شهرستان شاهد باشیم.
فرماندار بهمئی نیز در این جلسه از مدیران بانک‌ها خواست تا در روند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر نهایت همکاری را با متقاضیان داشته باشند.
سنایی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت:: کشور ایران دارای ظرفیت‌های زیادی است که در صورت سرمایه گذاری و جذب نقدینگی، با مشارکت بخش خصوصی می‌توان به اشتغال پایدار دست یافت.
وی وجود نیروی کار ارزان را از بهترین پتانسیل موجود در کشور دانست و گفت:: مدیریت صحیح به همراه هدایت سرمایه‌ها به سمت توانمندی‌های هر منطقه می‌تواند به حل معضل اشتغال کمک فراوانی داشته باشد.
گفتنی است این جلسه با حضور کارفرمایان تشکیل شد که یکی از مهمترین دغدغه‌های کارفرمایان عدم همکاری سیستم بانکی برای دریافت تسهیلات بود.
پیگیری مشکلات کارفرمایان در زمینه وثیقه‌های بانکی و ضمانتی، پرداخت تسهیلات به جوانان جویای شغل از طرف کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید از مهمترین مصوبات این نشست بود.
ارسال نظرات