نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس گفت:در مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد، درحالیکه ما جوان ترین کشور دنیاهستیم، دلیلی ندارد که از افراد بازنشسته در پستهای کلیدی استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۲۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس در خطبه های نمازجمعه محلات گفت:اکنون بیش از ۱۶ استاندار بازنشسته، ۸۰ معاون وزیر بازنشسته و مدیران کل بازنشسته بسیاری در کشور مشغول به کار هستند؛ بگذارند کارها به جوانان واگذار شود و بخشی از نرخ بیکاری که در کشور افزایش پیدا کرده و بالای ۱۲درصد رسیده کاهش یابد.

همچنین گفت:دولت رییس کل بانک مرکزی را عوض کرد و تغییرات دیگری در دستور کار دارد، این اقدام دیرهنگام بود ولی برای کشور لازم بود.نکته مهمی که در این تغییرات وجود دارد این است که تغییر مهره ها بدون تغییر رویکردها سودی ندارد.دولت باید سراغ انضباط مالی برود بودجه مالی کشور در ابتدا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی درادامه افزود:دولت باید در کنترل نقدینگی اقدام جدی انجام دهد، هر روز هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می شود، امروز نقدینگی کشور یک ترلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است؛ دولت باید به دنبال کنترل نقدینگی و هدایت به سمت امور مولد برود نه بورس بازی و اگر ۱۰ درصد این نقدینگی به سمت امور مولد برود، مشکلات کشور رفع می شود.

سلیمی خاطرنشان کرد:کسری بودجه بدون نفت موضوع دیگری است که باید برای آن اقدام مناسبی اندیشیده شود، دولت باید به دنبال اقتصاد بدون نفت برود؛ سالهای بسیاری است که این موضوع مطرح شده و مقام معظم رهبری به اجرای این سیاست تاکید کرده اند ولی هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

سلیمی تصریح کرد:رویکرد مدیران باید تغییر کند، مدیری که شجاعت برخورد با زیردستان را ندارد، صلاحیت ندارد، اگر یک شبه سایت یک نهاد را هک کردند و هزاران خودرو وارد کردند، مدیر باید توان مقابله با زیردستان فاسد خود را داشته باشد و بتواند با دانه درشتان برخورد کند.

همچنین درادامه خاطرنشان کرد:از قوه قضاییه درخواست می کنیم با دانه درشتان و مفسدان اصلی اقتصادی برخورد کند، اینکه افرادی که در بازار سکه و ارز اخلال کردند دستگیر شده اند، کار بسیار خوبی است ولی چه کسانی دستور دادند که ۶۰ تن ذخایر طلای کشور به افراد خاص داده شود؟ چه کسی مجوز داد تا ۳۸ هزار سکه به یک فرد داده شود؟!
چه کسی دستور داد ارز دولتی در اختیار افراد خاص قرار گیرد تا واردات گوشی و خودرو انجام دهند؟!
چرا لیست این افراد را منتشر نمی کنند؟ قوه قضائیه با این افراد خاطی که ریشه فساد در کشور هستند، برخورد جدی انجام دهد.

وی افزود:درخصوص صحبتهای اخیر ترامپ، سردار پرافتخار اسلام سردار سلیمانی پاسخ مناسبی داد که در واقع آمریکاییها نیز از صحت این پاسخ مطلع هستند. بیش از ۲۱ پایگاه بزرگ نظامی آمریکا در منطقه ما قرار گرفته و آمریکاییها بارها در سوریه در این زمینه پیغام دادند که این پایگاهها مورد هدف قرار نگیرند.سردار پرافتخار اسلام و نیروی پرافتخار قدس، رزمندگانی مثل شهید حججی و مدافعان حرم در اختیار دارد که در فرهنگ شهادت طلبی رشد کرده اند و به استقبال شهادت می روند در حالیکه سربازان آمریکایی از مرگ فرار می کنند.
ماشین جنگی آمریکا در یمن به گِل نشسته است و با کشور بزرگ و مقتدری مثل ایران نمی توانند برخورد کنند.
آمریکا جرات و شجاعت برخورد با ایران را ندارند و تنها حرافی می کنند.

وی خاطرنشان کرد:آنها به منافقین متوسل شده اند، این منافقین اگر می توانستند کسی را نجات دهند ابتدا خود را نجات می دادند، آمریکایی ها منافقین را تروریست اعلام کردند ولی به آنها در پاریس اجازه فعالیت می دهند و خود برای آنها سخنرانی می کنند، این موضوع نشان می دهد که ادعای آمریکا مبنی بر مقابله با تروریست شعار دروغینی بیش نیست، سازمان منافقین، داعش، طالبان و گروههای تروریستی دیگر توسط آمریکا ایجاد و حمایت شده است و آنها تروریست را در جهان منتشر کرده اند‌.

سلیمی درپایان گفت:قرآن به مسلمانان توصیه می کند که باید درشرایط سخت به یاری خداوند امیدوار بود و از ظرفیتهای داخلی خود استفاده کرد و عمده مشکلات امروز کشور این است که گاه به وعده های الهی اعتماد نداریم و گاه به ظرفیتهای داخلی بی توجه هستیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات