کارشناس دینی با اشاره به بعد اخلاقی سیره زندگی حضرت رضا(ع) بیان کرد: رفتار و کلام اهل بیت(ع) باعث جذب افراد می شد تا جایی که بعضاً تحت تأثیر چنین اخلاقی افراد گاهاً به دین اسلام گرایش پیدا می کردند.
کد خبر: ۹۰۳۹۹۵۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) به همراه مولود خوانی عصر امروز توسط پایگاه بسیج صالحین قرچک دربیت الزهرا(س) روستای صالح آباد این شهرستان برگزار شد.
حسین عبدی کارشناس دینی با اشاره به بعد اخلاقی سیره زندگی حضرت رضا(ع) بیان کرد: رفتار و کلام اهل بیت(ع) باعث جذب افراد می شد، اهل بیت که از وجهی مظهر تمام اخلاقیات الهی هستند، بسیار به این امر مقید بودند تا حدی که با دشمنان خود در مواقعی با حسن کلام برخورد می کردند تا جایی که بعضاً تحت تأثیر چنین اخلاقی افراد گاهاً به دین اسلام گرایش پیدا می کردند.
وی ادامه داد: مناظرات علمی و معرفتی امام رضا(ع) با سایر ادیان و مذاهب مختلف از نمونه های بارز این گونه برخوردها است چرا که حضرت در این مناظرات با رفتار و کلام خوبشان باعث جذب افراد بود.
عبدی افزود: با این حساب از آنجا که ایشان با دشمن چنین برخورد می کردند باید نتیجه گرفت با خانواده خود چه رفتار زیباتری داشتند.
وی ابراز کرد: امام رضا(ع) در مورد مدیریت صحیح خانواده در بیانی فرمودند نزدیک ترین شما به من در روز قیامت، خوش خلق ترین و مهربانترین آنها نسبت به خانواده است.
در پایان خانم کرمی به مولودی خوانی در وصف امام هشتم پرداختند./

ارسال نظرات