استاد حوزه علمیه گفت: با توجه به تحریم‌های سخت دشمنان علیه ایران ما می‌بینیم که اگر همین تحریم‌ها نسبت به عربستان اعمال می‌شد نابودی آنان در عرض دو ماه حتمی بود...
کد خبر: ۹۰۳۹۹۹۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه یکی از القاب معروف امام رضا(ع) رئوف است که نشان از مهربانی فراوان ایشان دارد، اظهار کرد: یکی از اسمای الهی رئوف است، براساس آیات الهی خداوند نسبت به همه موجودات رأفت دارد.

این کارشناس مذهبى ادامه داد: خداوند حتی نسبت به فرعون نیز مهربان بود این مهربانی خدا را می‌توان در داشتن همسری نیکو و فرزند خوانده‌ای همانند حضرت موسی(ع) برای هدایت و نجات فرعون از گمراهی مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، ابراز کرد: ایشان فرمودند: پدرم را در خواب دیدم به من عرض کرد، فرزندم هنگامی که در بحران و تنگنا قرار گرفتی کسی جز خدا حلال مشکلات نیست؛ بنابراین هنگام مشکلات ما باید در پرتوی نور اهل بیت(ع) تنها به درب خانه خداوند برویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید در مشکلات تنها به خداوند توکل کند و از او استعانت بجوید، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های سخت دشمنان علیه ایران ما می‌بینیم که اگر همین تحریم‌ها نسبت به عربستان اعمال می‌شد نابودی آنان در عرض دو ماه حتمی بود اما کشور ایران با خواست و کمک الهی است که 40 سال در برابر این همه فشارها و سختی‌ها ایستادگی کرده و همچنان مقاومت می‌کند.

وی افزود: در همه مشکلات انسان باید به درب خانه خدا رجوع کند و از خداوند کمک بخواهد و در استجابت دعای خود نیز به محضر حضرت حق اصرار داشته باشد تا خواسته‌اش مستجاب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه امام هشتم مظهر همه مهربانی‌ها است، عنوان کرد: توسل‌کنندگان به امام رضا(ع) خیلی سریع به حوائج خود دست می‌یابند زیرا ایشان رئوف بودن و نمی‌توانند نسبت به خواسته متوسل شدگان بی‌تفاوت باشند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) فرمودند اگر کسی به زیارت پدرم برود و در راه زیارت متحمل سختی و دشواری شود، پدرم در قیامت آن سختی و دشواری را جبران خواهد کرد.

ارسال نظرات