صدور سند اراضی تصرف شده دولتی برای مردم در چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی از صدور سند برای واحدهای مسکونی تصرف شده چابهار خبر داد و گفت: با تقویت یگان حفاظت، از توسعه حاشیه نشینی و تصرف اراضی جدید جلوگیری می کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۲۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج، حمیدرضا عظیمیان در حاشیه بازدید از بافت های حاشیه ای چابهار اظهار کرد: مهم ترین مشکل بافت های ناکارآمد چابهار تصرف اراضی دولتی است که قرار است پروژه های جدیدی برای بهسازی این محله ها اجرا شود.

وی با بیان اینکه در جریان این بازدید و جلسه بررسی مشکلات چابهار به آسیب شناسی اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال های گذشته پرداخته شد، افزود: قرار شد با استفاده از تقویت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از توسعه حاشیه نشینی و تصرف اراضی جدیدتر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در این راستا اعتبارات جدیدتری به راه و شهرسازی استان و شهرستان تخصیص می یابدو قرار است جلسات بعدی در تهران با حضور مسئولان محلی برگزار شود و حداکثر تا 10 روز آینده تصمیمات نهایی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن در پاسخ به پرسشی درباره سند دارکردن اراضی دولتی تصرف شده از سوی برخی حاشیه نشینان، گفت: برای ساکنان روستاهای حاشیه ای چابهار که به شهر متصل شده اند سند صادر نمی کنیم ولی برای سایر تصرفاتی که در گذشته انجام شده و سازندگانی که اصول شهرسازی و ساخت وساز را رعایت کرده باشند سند صادر می کنیم.

عظیمیان اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز روستاهای متصل شده به شهر غیراصولی است و بیشتر در حالت کپرنشینی احداث شده اند سازمان سازمان برای صدور سند نخواهد بود.

وی یادآور شد: رئیس شورای شهر چابهار درخواست تمدید مصوبه قبلی اعطای سند به اراضی تصرف شده از سوی برخی حاشیه نشینان چابهار شد که با این درخواست موافقت و اعلام شد که این مصوبه تا خردادماه 98 تمدید شده است و تا این فرصت مردم می توانند جهت اخذ سند اراضی خود مراجعه کنند.

وی همچنین درباره احداث فرودگاه بین المللی چابهار گفت: این موضوع فعلا در حد یک ایده است و باید بررسی کارشناسی دقیق تری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات