خبرهای داغ:
«ولایت» از بزرگ‌ترین نعمتهای الهی بر بشر است، چراکه انسان‌های عادی برای زندگی، نیازمند الگو و اسوه و رهبری آگاه هستند که آن‌ها را در گرداب‌ها و مشکلاتی که در زندگی به وجود می‌آید، هدایت کرده و راه درست را به آن‌ها نشان داده و از لغزش‌ها نگه‌دارد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۲۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، انسان‌ها در طول تاریخ زندگی خود، از این نعمت برخوردار بوده‌اند و حتی با آمدن نخستین انسان روی کره خاکی، اولین «ولی» نیز به زمین آمد تا بشر از نعمت هدایت محروم نباشد.

این «ولی» و سفیر الهی چون متصدی هدایت بشر است، باید دارای «عصمت» باشد تا هم خود از لغزش‌ها در امان باشد و هم بتواند جامعه را به سر منزل اساسی برساند و از لغزش‌ها حفظ کند.
شیعه معتقد است این نعمت الهی پس از پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) ادامه پیدا کرده و خداوند حکیم، همچنان  انسان را به حال خود رها نکرده است، و با قرار دادن امام به عنوان جانشین پیامبر، این نعمت را تداوم بخشد و با این نصب به هدایت نسل‌های بعدی پرداخت، تا هم انسان‌های آزاده راه هدایت و رشد و کمال را بیابند و هم برای گمراهان عذر و بهانه‌ای وجود نداشته باشد.
مذهب شیعه افتخار دارد که در دوران غیبت امام معصوم(علیه السلام) همیشه با توجه به نظر و فتوای علمای بیدار خود عمل کرده است و هرگز در مقابل استعمارگران و دولت‌هایی که می‌خواستند با زور وارد این کشور شوند، تن به ذلت و خواری نداده است و در همه زمان‌ها دارای رهبر و راهنما بوده و هرگز در گمراهی و تشویش به سر نبرده است مردم ایران اسلامی در دهه 40 و 50 نیز با رهبری مردی آسمانی، فقیه، عالم، وارسته، بصیر، آگاه به زمان، بیدار و نترس در مقابل تمام تهدیدها و ابر قدرت‌های دنیا قیام کردند و با رهبری آن مرد فرزانه به پیروزی رسیدند و توانستند دست استعمارگران و استثمارگران را از این سرزمین قطع کنند و حکومتی مردمی و اسلامی به پا کنند.
در حال حاضر نیز ایران اسلامی با تکیه بر اصل «ولایت فقیه» و رهبری مردی از جنس آسمان، و گوش دادن به فرامین او که نائب عام حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) می‌باشد، در این دریای پر تلاطم و طوفانی و در برابر تمام ابر قدرت‌های دنیا قدرت‌مندانه ایستاده‌اند و راه خود را با سربلندی تمام به پیش می‌برند و به رشد و بالندگی علمی لازم دست پیدا کرده‌اند.

بنابراین هر فردي که بخواهد در مکتب اهل‌بيت‌(ع) تحقيق و تحصيل کند، مي‌تواند تا هر درجه علمي آن را ادامه دهد؛ چراکه معارف اهل‌بيت‌(ع) تمام شدني نيست و همه مي‌توانند از آن بهره‌ببرند.
یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به واسطه آن بر مردم منت گذاشته است، نعمت هدایت و ولایت است، و هرکس در هر جای عالم اگر هدیه ای از کسی بگیرد حکم عقل این است که در قبال این هدیه تشکر و قدردانی کند.

 دشمنان این مرز و بوم نیز به این نکته مهم پی برده‌اند و اعتراف کرده‌اند که ترس ما از ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود «ولایت فقیه» است؛ یعنی قدرت ایران به خاطر بمب هسته‌ای نیست، بلکه به خاطر وجود رهبری عالم، آگاه به زمان، شجاع، مدیر، مدبر و فوق العاده بصیر است که تمام دنیا را مبهوت تصمیمات درست و عالی خود کرده و به همین خاطر موجبات خشم دشمنان این مرز و بوم را فراهم آورده است.

بنابراین  برای شکر این نعمت باید خود را در مسیر رهبری و عمل به فرمایشات ایشان قرار دهیم که در برخی از موارد این سخنان برای خواص نیز راه هایی را باز می کند.

حجت الاسلام رجب احمدی

ارسال نظرات
پر بیننده ها