خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر تبریز رصدخانه خواجه نصیدالدین طوسی فضای زیبا و مناسبی برای جذب گردشگران علمی و پژوهشی داخلی و خارجی ایجاد کرده که می تواند هم برای دانشگاه تبریز و هم برای کلانشهر تبریز فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت باشد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۳۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شکور اکبرنژاد با اشاره به همجواری آزادراه تبریز – سهند با رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: این رصدخانه می تواند با فراهم کردن زیرساخت ها، به یک مکان گردشگری تبدیل شود که لازمه این مهم همکاری بین دستگاه های اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه متأسفانه این رصدخانه تاکنون به خوبی به مردم معرفی نشده، اظهار کرد: کمیته ای در جهت معرفی و شناسایی استعدادهای گردشگری این منطقه تشکیل و ظرفیت های گردشگری این رصدخانه به مردم بیش از پیش معرفی می شود.

اکبرنژاد در ادامه از اعلام آمادگی شورای شهر تبریز به همکاری با دانشگاه تبریز در این زمینه خبر داد و افزود: همچنین می توان با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی نیز این مکان را به یک کمپ گردشگری علمی تبدیل کرد.

 رصدخانه خواجه نصیر الدین طوسی در 45 کیلومتری جنوب شهر تبریز، بر فراز کوه بلیندی واقع شده که این رصدخانه دارای یک تلسکوپ خورشیدی و همچنین دو تلسکوپ 40 و 60 سانتی متری است که در حال حاضر بزرگترین تلسکوپ فعال ایران است.

ارسال نظرات