خبرهای داغ:
رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: باید تسهیلات ویژه برای شرکت‌های فناور در نظر گرفته شود تا کسب و کار راه‌اندازی کنند؛ این شرکت‌ها در صورت درآمدزایی این توان را دارند که بازپرداخت‌ها را به طور آنی انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۳۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
تسهیلات ویژه به شرکت‌های فناور ارائه شود/ راه‌اندازی تسهیلات اشتغال فراگیر
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسین اخوان با اشاره به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان که عضو پارک هستند از مزایای پارک نیز استفاده می‌کنند و اگر عضو پارک نباشند تنها باید از مزایای دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت عضو مرکز رشد باشد تا سقف ۴۰ میلیون تومان و برای شرکت در بخش پارک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تفاوت شرکت‌های مرکز رشد و شرکت‌های پارک علم و فناوری گفت: شرکت‌های مرکز رشد کوچکتر هستند در حالی که شرکت‌های پارک بزرگتر بوده و در بازار دارای جایگاه هستند.

وی عنوان کرد: اگر شرکت زیر نظر پارک در فاز‌های ابتدایی توسعه و فناوری باشد نرخ سود ۱۰ درصد برای آن در نظر گرفته می‌شود و اگر بخواهد در مراحل پایانی کاری انجام دهد و تبلیغات توسعه بازاریابی و فعالیت‌های تجاری‌سازی محصول را داشته باشد نرخ سود ۱۴ تا ۱۵ درصد وجود دارد.



پرداخت دو نوع تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

اخوان با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی دو نوع تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر می‌گیرد گفت: بخشی از تسهیلات قرض الحسنه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بر اساس طرح کسب و کار است و برخی دیگر نرخ سود ترجیحی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون چهار نوع دانش بنیان تعریف شده که شامل شرکت نوپای نوع یک و دو و صنعتی نوع یک و دو است که پرونده مربوط به آن‌ها با معرفی به صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل و سپس به فرآیند پرداخت تسهیلات وارد می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: علاوه بر منابع پارک و صندوق نوآوری و شکوفایی که برای شرکت‌های دارای مجوز دانش‌بنیان است؛ شرکت‌های عضو تشویق می‌شوند تا از منابع دیگر مانند صندوق کارآفرینی امید استان قم نیز استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۴ مورد به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که شامل نزدیک به ۲ میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از معرفی شدگان از کانال کارگروه تخصصی اشتغال استان قم بوده است.



راه‌اندازی تسهیلات اشتغال فراگیر

اخوان با اشاره به راه‌اندازی تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: سایتی برای این موضوع تعریف شده بود که پس از ثبت‌نام، معرفی افراد متقاضی انجام شد که از جمله مشمولان اشتغال فراگیر روستایی و عشایر است.

وی خاطرنشان کرد: به طور عمده با استارتاپ‌هایی مواجه هستیم که با یک طرح و کار جدید شروع کردند و به تازگی وارد فضای کسب و کار شدند، ولی به دلیل آنکه با ادبیات کسب و کار آشنا نیستند گردش مالی چندانی در کسب و کارشان وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه استارتاپ‌ها با یک سری مشکلات جدی در بحث تسهیلات رو به رو هستند گفت: تسهیلات پرداختی آن‌ها دارای دوره تنفس و بازپرداخت کوتاه است در حالی که باید در نظر داشت برای استارتاپ فناوری راه‌اندازی تجارت کار آسانی نیست.

وی تأکید کرد: باید تسهیلات ویژه برای شرکت‌های فناور در نظر گرفته شود تا کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. این شرکت‌ها در صورت درآمدزایی این توان را دارند که بازپرداخت‌ها را به طور آنی انجام دهند.
ارسال نظرات