مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش تاکید کرد:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش گفت :نماز عامل خوش‌بختى است و عاقبت و سرنوشت انسان در روز قیامت به نماز بستگى دارد.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۵۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛ حجت الاسلام رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج تفرش، درباره اهمیت نماز از دیدگاه آیات و روایات گفت : خداوند متعال مى‌فرماید: (اتْل مآ أوحى إلیک مِن الکتـب و أقم الصّلوه إنّ الصّلوه تنهى عن الفحشآء و المنکر و لذکر اللَّه أکبر و اللَّه یعلمُ ما تصنعون) ؛ آنچه از کتاب به سوى تو وحى شده است بخوان و نماز را برپادار، که نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‌دارد و قطعاً یاد خدا بالاتر است و خدا مى‌داند چه مى‌کنید.

وی افزود: در آیه دیگرى خداوند متعال می فرماید؛ اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از شکیبایى و نماز یارى جویید، زیرا خدا با شکیبایان است بنابراین نماز یک تکلیف الهى بوده و بر تمام انسان‌هاى مکلف واجب است و تمام تکالیف و دستورهاى خداوند، در راستاى خوش‌بختى و به کمال رسیدن انسان است.

حجت الاسلام رجبی گفت: خوش‌بختى تنها در نماز نیست،اما مى‌توان از نماز و عبادت به بهترین و مؤثرترین عامل خوش‌بختى و عاقبت به خیرى انسان و بهترین و محبوب‌ترین عمل نزد خداوند متعال نام برد .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج تفرش گفت : نماز عامل خوش‌بختى است و عاقبت و سرنوشت انسان در روز قیامت به نماز بستگى دارد، زیرا امام‌باقر(علیه السلام)فرمود: اولین سؤال روز حساب از انسان، نماز است، اگر نماز انسان قبول شود، دیگر اعمال نیز قبول مى‌گردد.

وی در پایان گفت: نماز از واجباتى است که در قرآن کریم و روایات اسلامى بیشترین تأکید و سفارش بر آن شده و تکلیف واجبى است که مکلف  حتى در حال مرگ ـباید آن را به جا بیاورد و تحت هیچ شرایطى نباید ترک شود و توصیه تمام انبیاى الهى به امت‌هایشان بوده و در روز حساب‌رسى نیز اگر این عمل (نماز) پذیرفته شود، دیگر اعمال نیز مقبول مى‌افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات