خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم:

گرانی مواد اولیه مشکل اصلی صنعت فرش ابریشم است/مالیات برارزش افزوده سدی برای تولید کنندگان فرش

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: مهم‌ترین مشکل کنونی صنعت فرش ابریشم استان، گرانی مواد اولیه است و اکنون تولیدکنندگان فرش قم، رغبتی به بافت فرش ندارند.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۵۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
گرانی مواد اولیه مشکل اصلی صنعت فرش ابریشم است/مالیات برارزش افزوده سدی برای تولید کنندگان فرش
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل رجبیان با اشاره به ویژگی‌های فرش استان قم اظهار کرد: در دنیا فرش ابریشم را به نام قم می‌شناسند و این استان رتبه ویژه‌ای را در تولید فرش ابریشم دارد، مهم‌ترین مشکل کنونی فرش ابریشم قم، گرانی مواد اولیه است و اکنون تولیدکنندگان فرش رغبتی به بافت فرش ندارند.

وی ادامه داد: در عرصه بین الملل تحریم‌ها مشکلاتی را برای صادرات فرش دستباف کشورمان به وجود آورده است، باید با برطرف کردن موانع به دنبال حفظ تولید فرش استان قم باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: دولت باید به صنعت فرش در کشور به خصوص استان قم با نگاه اشتغال زایی نگاه کند، این صنعت اشتغال زیادی را در استان به خصوص در روستا‌ها دارد و تضعیف صنعت فرش موجب افزایش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها در استان قم می‌شود.

رجبیان با اشاره به مشکلات صنعت فرش دستباف اظهار کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای این صنعت به وجود می‌آورد و درآمد دولت از این مالیات بیشتر از مشکلاتی خواهد بود که برای صنعت فرش به وجود می‌آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرش ایران دوباره توسط آمریکا تحریم شده و این کشور با این تحریم به دنبال ضربه زدن به تولیدکنندگان فرش کشورمان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار