خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با سرمایه گذار داخلی برای احداث کمربندی جدید قم به نتیجه رسیدیم و به دنبال فراهم آوردن مقدمات برای کلنگ زنی آن در هفته دولت هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۵۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کلنگ کمربندی جدید قم هفته دولت به زمین زده می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی با اشاره به توسعه شبکه آزادراهی در استان قم اظهار کرد: از چند سال پیش مدیران استان پیگیر توسعه این شبکه بودند و در این راستا احداث کمربندی جدید شهر قم و احداث آزادراه قم سلفچگان راهجرد در هیأت دولت به تصویب رسید، برای گرفتن مجوز احداث این دو مسیر جلسات زیادی در وزارت راه برگزار شد.

وی ادامه داد: کمربندی جدید شهر قم به طول ۱۱۰ کیلومتر است که یک رینگ جدید را دور این شهر ایجاد می‌کند و هزینه احداث این کمربندی ۸۶۰ میلیارد تومان است و برای احداث کمربند جدید شهر قم ۳۰ درصد آورده دولت و ۷۰ درصد آورده بخش خصوصی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: کمربندی جدید قم با یک افق برنامه ریزی بلندمدت طراحی شده و عمده اجرای این پروژه در اراضی دولتی است تا به موانع تملک کمتر بخوریم و بتوانیم به اجرای آن تسریع ببخشیم.

بهشتی احداث کمربندی جدید شهر قم را در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور دانست و تصریح کرد: احداث این کمربندی موجب افزایش ضریب ایمنی در سفر و ایجاد مسیر تردد مناسب برای مسافر و کالا در استان قم می‌شود، این استان یک شاهراه مواصلاتی برای استان‌های مختلف در کشور است.

وی ادامه داد: کمربندی جدید شهر قم از ابتدای شهرک چاپ و نشر شروع می‌شود، با احداث این کمربندی، مسافرانی که به دنبال سفر به استان‌های دیگر هستند، دیگر نیازی به ورود به میدان ۷۲ تن ندارند و ترافیک در این میدان و کمربندی فعلی قم کاهش پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: کمربندی جدید شهر قم از کنار مراکز مهم و اقتصادی استان قم همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، فرودگاه قم، بیمارستان هزار تخت خوابی، ناحیه صنعتی امید و جاده گرمسار عبور می‌کند، با سرمایه گذار داخلی برای احداث کمربندی جدید قم به نتیجه رسیدیم و به دنبال فراهم آوردن مقدمات برای کلنگ زنی آن در هفته دولت هستیم.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد یک آزادراه در مسیر بین قم، سلفچگان و راهجرد به طول ۷۵ کیلومتر هستیم، البته راه فعلی قم-سلفچگان که بزرگراه است، برای تردد‌های بدون اخذ عوارض حفظ می‌شود.
ارسال نظرات