خبرهای داغ:
طراحی باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه باید به شکلی انجام شود که عامه گردشگران دسترسی مناسبی به بخش های مختلف این مجموعه داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۶۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست بررسی پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه با بیان اینکه دوران دفاع مقدس در کشور ما دارای اهداف، مضامین، نمادها و ارزش هایی بسیار والاتر از دیگر جنگ های رخ داده در جهان است، اظهار کرد: برای زنده نگاه داشتن این ارزش های ماندگار و پرافتخار و معرفی آن به عامه مردم نیازمند ساخت چنین مجموعه هایی هستیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نقش بسیار پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته، افزود: باید این نقش را به خوبی معرفی کنیم.
 
وی رد ادامه با بیان اینکه جانمایی باغ موزه دفاع مقدس استان یک انتخاب بسیار به جا و مناسب است، گفت: قرار گرفتن پروژه باغ موزه دفاع مقدس در کریدور گردشگری بیستون - تاق بستان یکی ویژگی بسیار برجسته به این مجموعه بخشیده است.

بازوند افزود: برای هماهنگی بیشتر باید مجریان این طرح نشست مشترکی را با مشاور محور گردشگری بیستون - تاق بستان برگزار کنند تا بتوان از قابلیت ها و مزیت های این کریدور جهت جذب بیشتر مخاطب بهره بگیرند.

وی گفت: طراحی این باغ موزه باید به شکلی انجام شود که عامه گردشگران یک دسترسی مناسب به بخش های مختلف مجموعه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مسجد این مجموعه باید به گونه ای جانمایی شود که مردم دسترسی بسیار آسانی به آن جهت ادای فریضه نماز داشته باشند.

وی گفت: شهرداری باید هرچه سریعتر طراحی ورودی شرقی شهر را ارائه دهد تا براساس این طرح بازنگری های لازم در پروژه باغ موزه دفاع مقدس انجام شود‌.

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه یک پروژه عظیم و ارزشمند است، گفت: این پروژه باید به گونه ای طراحی شود که به یک مرکز بزرگ فرهنگی در غرب کشور تبدیل شود.

سالاری با بیان اینکه باغ موزه در محور مهم گردشگری بیستون - کرمانشاه و ورودی شرقی شهر جانمایی شده گفت: با توجه به این شرایط، طراحی این مرکز فرهنگی باید به گونه ای انجام شود که محدود به مخاطب خاص نشود و از پتانسیل های لازم برای جذب عامه گردشگران این محور برخوردار باشد.

وی افزود: مردم باید بتوانند به آسانی از بخش های مختلف این مجموعه مانند فضای سبز، مسجد، رستوران، پارکینگ، سرویس بهداشتی و ... استفاده کنند.

سالاری اظهار کرد: این مجموعه برای تداوم کار نیازمند درآمدزایی دائمی از بخش هایی مانند رستوران این مجموعه است و این بخش باید با دیدی کلان تر و با هدف خدمات دهی به عامه گردشگران به فعالیت بپردازد.


 

ارسال نظرات