امام جمعه بهاباد به سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:: نماز جمعه، سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامى است.
کد خبر: ۹۰۴۰۰۷۱
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که با شکوه خاصی در مسجد جامع بهاباد اقامه شد به پنجم مرداد سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و اظهارداشت: نماز جمعه با عنایات و توجهات حضرت امام خمینى و نیز رهنمودهاى مقام معظم رهبرى از زمان تشکیل تاکنون، همواره مسیر بالندگى را طى نموده و هم‌اکنون به مهم‌ترین پایگاه سیاسى عبادى نظام اسلامى و یکى از تجلیات مهم حضور مردم در عرصه حمایت از انقلاب اسلامى بدل گشته است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی یک شهر است وامام جمعه فرمانده آن است گفت:: نماز جمعه رسالت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، دارد و نماز جمعه آینه تمام نمای اسلام و از شئون ولایت است.
حجت الاسلام بشکانی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی اولین امام جمعه پس از انقلاب و همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت الله ابوترابی اولین امام جمعه شهرستان و تقدیر از ائمه جمعه سابق بهاباد که در بر پائی نماز جمعه شهرستان نقش مهمی داشتند گفت::امروز شاهد برگزاری حدود ۱۵۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور هستیم، و به جرأت می‌توان گفت: یکی از رمز‌های پایداری کشور در برهه‌های حساس برگزاری همین نماز جمعه است.
خطیب جمعه بهاباد به ویژگی‌های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: یکى از ویژگى‌هاى فراموش نشدنى نمازهاى جمعه در ایران اسلامى نقش آن‌ها در دفاع ۸ ساله است. نماز جمعه از مهم‌ترین مراکز دعوت به جهاد در راه خدا و شرکت امت حزب‌الله در ۸ سال دفاع مقدس بوده است. نمازهاى جمعه از اصلى‌ترین حامیان و مدافعان جبهه‌ها و از مراکز اصلى تبلیغاتى براى حفاظت از دین و ایمان اسلامى ما و تمامیت ارضى کشور بوده است.
ابراهیمی بشکانی به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در باره ایران واکنش نشان داد واز سخنان سرلشکر سلیمانی که تمام جواب یاوه گوئی‌های این بت آمریکائی راداد تقدیر و تشکر کرد و افزود: سردار سلیمانی با سخنان خود عزت ایران اسلامی را به همگان به ویژه دولت‌های غاصب نشان داد.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه آمریکا با ماهمیشه دشمن بوده و این دشمنی ادامه دارد گفت:: ملت ایران هیچ گاه جنایات آمریکا را در طول استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراموش نمی‌کند.
حجت الاسلام بشکانی هفته مهارت و غنی و حرفه‌ای را گرامی داشت و افزود: مسئولان و دست اندرکاران هرچه میتوانند فنی و حرفه‌ای را قدرتمند‌تر کنند.

ارسال نظرات