مسئول کانون کارگری استان البرز در گفتگو با «بسیج»:

با رکود موجود بیکاری افزایش یافت

اصلانی گفت:اشتغال و بیکاری جوانان یکی از مهمترین اولویت های نظام و کشور است به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار با افراد و اقشار مختلف جامعه به این موضوع اذعان دارند.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۰۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

اصلانی، مسئول کانون کارگری استان البرز و عضو شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به اوضاع تلاطم بازار ارز و طلا و تاثیرات آن در وضعیت معیشتی و حقوق و درآمد کارگران کشور و همچنین کم ارزش شدن حداقل دستمزد کارگران با توجه به رکود بی سابقه به وجود آمده در اقتصاد کشور گفت: با توجه به ضربه عظیمی که رکود اقتصادی به کشور وارد کرده است؛ نرخ بیکاری مجددا افزایش یافته است.اشتغال و بیکاری جوانان یکی از مهمترین اولویت های نظام و کشور است به گونهای که مقام معظم رهبری روزها و ماه های اخیر در دیدار با افراد و اقشار مختلف جامعه بر این موضوع تأکید دارند.

 

مسئول کانون کارگری استان البرز تصریح کرد: اما دولت هم برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان تلاشهای خود را انجام میدهد و بحث کارگروه اشتغال استانها را نسبت به سالهای گذشته جدی تر دنبال میکند. بر همین اساس این جلسات طی سالیان گذشته ماهی یک بار برگزار می شود اما طی ماه های اخیر جلسات  کارگروه اشتغال استانها در ماه ۳ الی ۴ بار برگزار می شود همچنین طرح جدیدی  در دست اجرا است که  موضوع اشتغال روستایی را  در دستور کار کارگروه های اشتغال استان ها قرار  داده است.

وی افزود: بر همین اساس نزدیک به ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای بهبود و رونق اشتغال روستایی هزینه شده استتا مجددا شاهد رونق اشتغال و کسب و کار در مناطق روستایی کشور باشیم و جلوی سیل کوچه جوانان روستایی به استان ها و شهرهای بزرگ کشور و هزینه هایی که به همراه خواهد داشت گرفته شود.

ارسال نظرات