خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی گفت: نماینده مجلسی که چفیه به گردن می اندازد و در مراسم شهدا شرکت می کنند اما در بیرون ماشین چند صد میلیونی سوار می شود و خانه میلیادی دارد، کجای این پیروی از ولی فقیه است؟
کد خبر: ۹۰۴۰۱۰۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام مهرآرا مدیر مدرسه صالحین قزوین به مناسبت ولادت امام رضا (ع) در جمع رزمندگان تیپ 82 صاحب الامر (عج)سخنرانی کرد .
وی با اشاره به به روایت معروف امام رضا (ع) که در جمع مردم نیشابور گفته بود: کلمه لااله الاالله قلعه است هر کس که وارد این قلعه شود از عذاب الهی ایمن است به شرط پذیرفتن ولایت ، بیان داشت : اگر توجه و پیروی از ولایت داشته باشیم از عذاب الهی ایمن می شویم اما اگر به این شرط عمل نکنیم گرفتار عذاب الهی می شویم .
وی توضیح داد : اتفاقی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) افتاد و موجب اختلاف بین مسلمانان شد به خاطر عمل نکردن به سخنان ولی امر زمان خود یعنی پیامبر (ص) بود ، اگر مردم پیروی از سخنان ولی امر می کردند مسیر اسلام و مسلمانان تغییر می کرد .
کارشناس مذهبی تشریح کرد : در زمان ائمه معصومین نیز پیروان واقعی آنان کم بودند لذا نمی توانستند علیه غاصبان حکومت و خلافت قیام کنند ، در روایت است مردی ار کنار حضرت موسی کاظم (ع) رد شد و از او سوال کرد: یابن الرسول الله چرا شما قیام نمی کنید امام در جواب آن مرد گفت : اگر به تعداد این گوسفندانی که اینجا چرا می کنند یار و یاور داشتم قیام می کردم ، تعداد گوسفندان را شمردند ، هفده راس بود .
وی خاطرنشان کردند : در جامعه امروزی ما هم همین طور است ، اگر تابع ولایت باشیم نجات پیدا می کنیم ، ما تظاهر به پیروی از ولایت می کنیم و لغلغه زبان ما است ، اگر ما از امر ولی فقیه عمل کنیم بیشتر مشکلاتی که امروز کشور ما گریبان گیر آن است حل می شود .
حجت الاسلام مهر آرا توضیح داد : نماینده مجلس ما جفیه به گردن می اندازد و در مراسم شهدا شرکت می کنند اما در بیرون ماشین چند صد میلیونی سوار می شود و خانه میلیادی دارد . کجای این پیروی از ولی فقیه است ، در کشور ما دوتن سکه احتکار می کنند ، کالای اساسی که مردم نیاز دارند به خاطر اینکه گرانتر بفروشند را در انبارها نگه می دارند ، کجای این کار مسلمانی است ، بعضی مردم ما هم تظاهر به پیروی از ولایت می کنند .
وی افزود : زجری که ائمه معصومین کشیدند فقط به خاطر این بود که مردم تظاهر به پیروی از ولی فقیه داشتند ،همان هایی که برای امام حسین (ع) نامه نوشتند و او را تنها گذاشتند ، همان هایی که با امام علی (ع) بیعت کردند و بیعت خود را شکستند.  امروز هم اگر از ولی زمان خود پیروی نکنیم و تعالیم اسلامی را اجرا نکنیم طبق روایت امام رضا (ع) دچار عذاب الهی می شویم.
8001/پ3-/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها