خبرهای داغ:
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحد‌های دانشگاهی/ارتقا سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحد‌های دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۰۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود در سالن جلسات این دانشگاه ضمن بیان این که سیاست وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحد‌های دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است، افزود: سیاست‌های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحد‌های مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیرو‌های کارآمد برای جامعه تربیت کرد. معاون آموزشی وزیر علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه‌ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه‌ها از استاندارد‌های لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز گردید تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه‌ها را ارتقا ببخشیم.
وی ماموریت گرایی دانشگاه را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و گفت: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت متبوع اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه‌ها و رشته‌های آموزش عالی در سال ۹۳ بود که تا حدودی موفق بوده است. شریعتی نیاسر به توجه مهارت افزایی دانش آموختگان به ویژه در بخش‌های کارشناسی تاکید نمود و ابراز داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت‌های عمومی، دانش افزایی زندگی اجتماعی، روابط عمومی، هنر، مجری گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات می‌باشد.
شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده است، اظهار کرد: با تمرکز بر رشته‌های فنی و مهندسی و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای و تقاضا محور شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم نموده و بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.
معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر این که امروز دانشگاه‌ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، گفت: افق دانشگاه‌ها از طریق انجام صحیح مأموریت‌های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور معین و مشخص می‌شود.
در ابتدای این جلسه دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، به معرفی اجمالی دانشگاه و توانمندی‌های آن پرداخت و در خصوص جذب رشته‌های جدید در طی سال‌های اخیر و نیز عدم جذب از سال ۹۵ به بعد توضیحاتی را ارائه نمود.
پس از پایان جلسه معاون وزیر علوم از پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه بازدید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها