اختتامیه جشنواره لیلم با معرفی برترین های موسیقی در مازندران به کار خود پایان داد

سومین جشنواره بومی البرزنشینان در ساری به کار خود پایان داد و از منتخبین تقدیر شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۲۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سومین جشنواره بومی البرزنشینان در ساری به کار خود پایان داد و از منتخبین تقدیر شد.

استاندار مازندران در اختتامیه جشنواره سوم با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره های بومی و سنتی در نشاط آفرینی گفت: در فرآیند تولید آثار موسیقیایی بومی باید از ورود هرگونه بدعت در موسیقی جلوگیری کرد.
اسلامی خواستار برگزاری هرچه بیشتر جشنواره های بومی و محلی در نمایش گذاشتن هنر هنرمندان بومی شد.
شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم برپایی لیلم در شهرهای مازندران را ابتکار و اقدامی در نشاط اجتماعی میان مردم عنوان کرد.
غلامی مدیر اجرایی جشنواره موسیقی بومی البرزنشینان - لیلِم، با بیان اینکه به‌دنبال گسترش فرهنگ و هنر بومی استان مازندران، کشف و پرورش استعدادهای ناشناخته، ایجاد نشاط اجتماعی در منطقه و رونق صنعت گردشگری بومی، جشنواره لیلم  در دو بخش جنبی و رقابتی برگزار شدافزود: بخش رقابتی شامل رشته‌های دوتار، دسرکوتن، سرنا، غرنه، کمانچه محلی، للِه‌وا، تشت‌نوازی، آواز محلی و گروه‌نوازیِ مازندرانی بود  و در بخش جنبی، گروه‌های موسیقی البرزنشین (مازندران، گیلان، گلستان، سمنان، البرز)، گروه‌های موسیقی نواحی (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان و لرستان) و گروه‌های موسیقی بین‌الملل از کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان و قزاقستان در این دوره از جشنواره به اجرای موسیقی پرداختند. 
او  تصریح کرد:330 هنرمند در مدت 4 روز در شهرهای ساری،بابلسر،رامسر و چالوس موسیقی بومی اجرا  و 27 هزار نفر نیز در این کنسرت های محلی شرکت کردند.
دبیر این جشنواره نیز گفت:بخش مقالات پژوهشی و منظومه‌خوانی در بخش رقابتیِ جشنواره، ویژگی جشنواره سوم لیلم محسوب می شود.
محمدی همچنین تعداد آثار ارسالی به جشنواره را بیش از 130 اثر عنوان کرد و گفت:در این بخش 53 نفر در بخش های مختلف تجلیل شدند.
 وی منتخبین جشنواره سوم لیلم در رشته های مختلف موسیقیایی و گروه های آیینی را به این شرح اعلام کرد:
در رشته دو تار بالای 19 سال علیرضا پورحاجی و مسعود قره تپه،
در رشته دوتار در سن 12 تا 19 سال محمد حسین طیبی و پارسا گلستانی نفرات برتر شدند.
در رشته غرنه رضا دیوسالار به عنوان برتر این دوره رقابت برگزیده شد.
همچنین نورالله یوسفی و محمد الیاسی سرکتی رتبه های برترین و برتر جشنواره را بدست آوردند و حسین جهانی نسب در سن 12 تا 19 سال به عنوان برترین تجلیل شدند.
اما در رشته آواز محلی در 3 رده سنی بالای 19 سال،بین 12 تا 19 سال و زیر 12 سال به ترتیب یونس جعفری،یونس پابوس و احمد طالبی،مهدی کارگر،قریشی،آرمان فلاح پور،علیرضا رمضانی،و نیکان نجفی به عنوان نفرات برتر و شایسته تقدیر شدند. 
در تشت نوازی هم در 3 رده سنی،مکرم صائمی،خدیجه دیوا،نیایش حسن نژاد و زهرا ذلیکانی به عنوان رتبه برتر و شایسته تقدیر  معرفی شدند.
در زمینه ساز لله وا نیز در هر 3 رده سنی زمان عابدی،روح الله قربانی،نورالله یوسفی،رحیم دلاویز،سید ابوالفضل مختاری سنگدهی،رضا کاظمی و محمدطاها باقری برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.
در رشته دسرکوتن محمدرصا کاظمی،مجید بتیار،توحید حیدری،امیررصا طیبی،هستی حسن نژاد،متین ذلیکانی،نگین غفوری و پدرام جهانی نسب به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
در رشته منظومه خوانی ،مقاله پژوهشی بالای 19 سال نیز علی اکبر حسین نژاد و حسن علی تبار به عنوان برتر این جشنواره  تجلیل شدند.
اما تجلیل از آموزشگاه برتر این دوره مسابقات نیزبا نظر هیئت داوران انجام شد که آموزشگاه ارسلان طیبی در پرورش استعدادهای جوان برتر شناخته شد.
هییت داوران در رشته کمانچه محلی هم در 3 رده سنی خشایار اسحاقی،فرشید اسکندری،علی فتحی، ،نیایش طالبی،حسام بتیار،سینا معصوم نیا و مهدیس فقیهان به عنوان نفر برتر و علی اصلانی کتولی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند .
کریم کمالی فر از گروه اساره سو،ژاله احمدی از گروه آیشم و حسین جهانی نسب از گروه تی تی وا به عنوان گروه های برتر موسیقیایی مازندران در آئین اختتامیه جشنواره سوم بومی البرزنشینان_لیلم معرفی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها