خبرهای داغ:
بیدخام گفت: با توجه به ویژگی مردمی این جشنواره و حضور گروه های هنری در مساجد سطح شهر می توان از این ظرفیت برای فرهنگ سازی در جهت انتقال ارزش ها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بهره جست.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۴۸
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بیدخام مدیرمل اموراجتماعی استانداری در نشست ستاد استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه های مسجد، فرصتی در جهت نشاط بخشی در سطح جامعه می باشد.

وی گفت: با توجه به ویژگی مردمی این جشنواره و حضور گروه های هنری در مساجد سطح شهر می توان از این ظرفیت برای فرهنگ سازی در جهت انتقال ارزش ها و کاهش ناهنجاری های اجتماعی بهره جست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: امیدواریم با توجه به فضای معنوی جشنواره همه دستگاه های در جهت برگزاری هرچه بهتر آن بکوشند و توجه به مناطق محروم، حاشیه شهر نیز از الزامات این امر می باشد.

در ادامه محمد حضرتی ها مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، گفت: جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد رویداد مهم فرهنگی در استان است.

وی افزود: قزوین دارای ظرفیت های بالقوه فراوان مادی و معنوی است و امیدواریم در این جشنواره با بهره گیری از هنرمندان مستعد بخشی از این سرمایه را به فعلیت برسانیم.

در پایان رئیس حوزه هنری قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه های پیش روی این مرکز در میزبانی از یکصد هنرمند کشور گفت: افتتاح این جشنواره با حضور شخصیت های فرهنگی و هنری با اجرای مارش حماسی توسط گروه موزیک تیپ 116 پیاده مکانیزه شهید صفوی آغاز و با توجه به کنگره 3000 شهید استان، علاوه بر درج آرم و نشان کنگره شهدای استان، در کلیه تبلیغات شهری و میدانی در مراسم اختتامیه نیز از شهدای نمایشگر قزوین بصورت ویژه تجلیل به پایان خواهد آمد.

در این برنامه نمایندگان دستگاه های اجرایی ضمن اعلام آمادگی بر برپایی هرچه باشکوهتر جشنواره به ارائه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است: سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه های مسجد از 16 تا 19 مردادماه با حضور یکصد و ده هنرمند در قالب سیزده گروه نمایشی از استان های مازندران، قزوین، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، بوشهر، اصفهان، هرمزگان، چهامحال بختیاری، فارس برگزار خواهد شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها