مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به اینکه حامیان ایتام نقش مهمی در تامین مایحتاج کودکان بی‌سرپرست دارند گفت: در سه ماه نخست امسال حامیان ۳۲ میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود در استان بوشهر پرداخت کردند.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۷۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

۳۲ میلیارد ریال به ایتام استان بوشهر پرداخت شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد لطفی ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی را یکی از طرح‌های شاخص این نهاد در جامعه دانست و اظهار داشت: با تاسی از سیره عملی ابولایتام مولا علی(ع) با مشارکت نیکوکاران برای توانمندسازی کودکان زیر 18 سال طرح اکرام اجرایی شده است.

وی، هدف اصلی اجرای طرح اکرام را استفاده از مشارکت مردمی، رسیدگی و مساعدت به ایتام و خانواده‌های نیازمند دانست و تصریح کرد:هم اکنون  12 هزار کودک یتیم و بی‌بضاعت استان بوشهر از برنامه‌های طرح حمایت خیران در قالب طرح اکرام استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه حامیان در طرح اکرام ایتام،برای ارتقای معیشت و تکریم ایتام گام بر می‌دارند گفت: طرح اکرام با استقبال بی‌نظیر مردم خیر و نیکوکار مواجه شده و اقدامات اساسی برای رفع نیازهای خانواده‌های ایتام از جمله مسکن، تحصیل، ازدواج و درمان انجام داده‌اند.

لطفی، ویژگی طرح اکرام را برشمرد و خاطر نشان کرد: براساس طرح اکرام، افراد خیر و نیکوکار به عنوان حامی کفالت مالی و دیگر مایحتاج در بخش‌های مختلف کودکان یتیم تحت حمایت کمیته امداد را با پرداخت هزینه ماهانه عهده‌دار  می‌شوند.

وی از پرداخت 32 میلیارد ریال به کودکان تحت پوشش طرح اکرام خبرداد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال حامیان 32 میلیارد ریال به فرزندان معنوی خود در استان بوشهر پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر افزود: این میزان پرداختی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش نشان می‌دهد.

لطفی تصریح کرد: کمک‌های نقدی حامیان به کودکان تحت پوشش کمیته امداد، بلافاصله به حساب فرزندان معنوی آنان واریز و کمک‌های غیرنقدی نیز به افراد تحت پوشش تحویل می‌شود.

وی تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و خانواده‌های نیازمند، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، رعایت عزت نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های نیازمند را از جمله اهداف کمیته امداد در اجرای طرح اکرام دانست.

وی، کمیته امداد را به عنوان امین مردم  و حلقه وصل بین خیران و نیازمندان دانست و افزود: این نهاد با برنامه‌ریزی نیازهای ضروری ایتام و افراد تحت حمایت و با حفظ حرمت و کرامت انسانی افراد نیازمند نسبت به رفع آن از طریق افراد خیرخواه تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات