دانشگاه خلیج فارس در نگارش دانشنامه خلیج فارس با مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی همکاری می‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۷۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

همکاری دانشگاه خلیج فارس در نگارش دانشنامه خلیج فارسبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، رئیس دانشگاه خلیج فارس در دیدار با رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، گفت: نام غرورانگیز خلیج فارس برای ما یادآور تاریخ و عظمت مردم ایران است و دانشگاه خلیج فارس به علت اینکه این نام غرورانگیز را با خود به همراه دارد، برای پرآوازه‌تر کردن این نام از هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.

دکتر عبدالمجید مصلح افزود: دانشگاه خلیج فارس با دارا بودن هفت هزار دانشجو در 29 رشته کارشناسی، 48 رشته کارشناسی ارشد، 13  رشته دکترا، دارای یک مرکز اسناد ملی خلیج فارس است که در آن هزاران سند در خصوص خلیج فارس نگهداری می‌شود و می‌تواند کمک بسیار مناسبی در زمینه تدوین این دانشنامه باشد.

رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی نیز گفت: با همۀ کوشش‌هایی که تاکنون در ایران برای تحقیق دربارۀ خلیج فارس، این منبع آبی مهم و این منطقۀ تاریخی‌ـ فرهنگی، انجام گرفته، باید اذعان کرد که هنوز برای شناخت دقیق و معرفی مناسب آن، به صورت اثری مدون و علمی و به دور از تعصب که هم بتواند قبول عام و جهانی یابد و هم به عنوان سندی معتبر در معرفی صحیح این منطقۀ مهم از ایران و جهان، ماندگار باشد، فعالیت درخوری در کشور ما صورت نگرفته است.

دکتر سید کاظم موسوی بجنوردی افزود: تدوین دانشنامۀ خلیج فارس فقط به شناخت سواحل شمالی آن محدود نمی‌شود، بلکه به عنوان شناسنامۀ تاریخی‌ـ فرهنگی، اجتماعی‌ـ اقتصادی و سیاسیِ یک منطقۀ مهم از جهان امروز طراحی شده است.

وی بیان کرد: این دانشنامه با جامعیتی فراگیر در عرصه آنچه در طول تاریخ به عنوان منطقۀ خلیج فارس شناخته شده است، با مدخل‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف محیطی، زیستی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... طراحی شده است.

در ادامه این دیدار تصمیماتی در خصوص همکاری دانشگاه خلیج فارس و مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی در نگارش دانشنامه خلیج فارس در هشت جلد، به سه زبان و به صورت مکتوب و تحت وب، گرفته شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات
پر بیننده ها