فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: مهم‌ترین هدفی که دشمن دنبال می‌کند بهم‌ریختگی اجتماعی در درون نظام و کشور با استفاده از چالش‌های اقتصادی و برگرفته از فشار تحریم‌هاست.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۲۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاحیه طرح ولایت دانشجویی در دانشکده علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: گاهی ممکن است دچار فریب شویم یعنی دشمن جای دیگری را به‌عنوان میدان برای ما باز کند و ما درگیر آن میدان فرعی شویم، آنجاست که از ادامه تعقیب دشمن باز می‌مانیم و فریب دشمن را می‌خوریم.

سردار نظری افزود: بنابراین غرض این است که این تذکر جدی خداوند در قرآن کریم که «در تعقیب دشمن سستی نکنید» ممکن است به‌دلایل مختلف اتفاق افتد و ما در ادامه تعقیب دشمن تا رسیدن به نتیجه نهایی دچار سستی شویم.

وی با تأکید بر اینکه این تذکر جدی، سازنده و باعث پیش‌روندگی است، اظهار کرد: اگر هر جامعه، جبهه، فرد یا قومی که در مبارزه با دنیای استکبار دچار این آفت شود خسارت‌های سنگینی بر آن جبهه و مردم وارد می‌شود. در صورتی که ما از آن غفلت کنیم فضا و شرایط امروز ما می‌تواند یک مصداق جدی و مهم از این موضوع و تذکر قرآنی باشد.

نظری با بیان اینکه باید ببینیم ما چنین ضربات، سستی‌ها و به دنبالش خسارت‌هایی به‌عنوان تجربه داشته‌ایم؟ که البته زیاد بوده؛ گفت: اما همه ما می‌دانیم که از برجسته‌ترین نمونه‌ها و مصادیق آن می‌تواند جنگ صفین باشد.

وی گفت: امام (ع)، یارانش و سربازان جبهه حق به‌تعبیری به‌پای عمود خیمه امام کفر رسیدند و منتظر آخرین ضربه بودند که بساط کفر برچیده شود، اما نشد و آن پیوستگی تا نتیجه نهایی صورت نگرفت، همه می‌دانیم که یک جبهه و یک میدان برخورد فکری در درون جبهه حق باز شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: قرآن‌ها بلند شد و زمزمه‌ها آغاز شد و تفرقه‌ها شروع شد و نهایت جامعه را از نواختن ضربه آخر بر پیکر کفر بازداشتند، این یک نمونه جدی، برجسته و خسارت‌بار در تاریخ اسلام و شیعه است که باید از آن استفاده کنیم.

نظری با اشاره به اینکه وضعیت ما در حال حاضر نیز همین است؛ بیان کرد: جبهه انقلاب اسلامی در تعقیب دشمن و مبارزه با دشمن، امروز پای عمود خیمه دشمن رسیده و ما برای دفاع از نظام اسلامی و نظام مردمی این کشور در همین آب و خاک مشغول نبرد با این تهاجم و سربازان بعثی و سربازان تجهیز شده توسط جبهه استکبار بودیم.

وی اضافه کرد: این جبهه و خطوط مقدم و این خط نبرد در نتیجه مقاومت و استمرار مبارزه از منظر نظام اسلامی عمق پیدا کرده و امروز شاهد این خط مقدم در مرز‌های اسرائیل هستید، به تعبیری گلوی استکبار جهانی در مرز‌های اسرائیل در حال فشرده شدن توسط سربازان انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تأکید کرد: دشمن مرحله به مرحله تعقیب شده و امروز انقلاب اسلامی و سربازانش یقه استکبار جهانی و نماد استکبار جهانی را در خانه خودش در حال گرفتن است و گلوی او را می‌فشارند، این واقعیت حاکم بر تقابل انقلاب اسلامی و جبهه استکبار است، بنابراین استکبار باید راه‌حلی پیدا کند.

نظری با اشاره به اینکه قدرت دنیای کفر پاسخگوی قدرت انقلاب اسلامی در این خطوط نیست؛ گفت: هر کاری که کردند به در بسته خوردند، عراق، حدود چندبار اشغال شد، ابتدا در اشغال صدام بود، سپس آمریکا عراق را اشغال کرد و بعد هم داعش بخش بزرگی از آن را اشغال کرد. با پیوستگی مبارزه و هوشیاری سربازان انقلاب اسلامی همه این مراحل را پشت سر گذاشته شد و هم‌اکنون ما پیوستگی خطوط نبرد با مرکزیت انقلاب اسلامی را تا رسیدن به گلوگاه نبرد با اسرائیل شاهد هستیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه استکبار و اسرائیل همه کار‌های خود را انجام داده و حریف انقلاب اسلامی نشده‌اند؛ تشریح کرد: استکبار هر آنچه که داشته و دارد به‌میدان آورده، آمریکایی‌ها اهل عمل هستند یعنی اگر کاری را بتوانند انجام می‌دهند و اگر کاری را انجام نمی‌دهند یعنی نمی‌توانند. اگر امروز آمریکایی‌ها در مقابل انقلاب و نظام اسلامی و جبهه مقاومت اقدام نظامی و قدرتمندانه نمی‌کنند یعنی براساس راهبرد‌ها و مشی خودشان توان آن را ندارند. این یک موضوعی است که باید به‌طور عمیق آن را باور کرده و تقویت کنیم و واقعیت جبهه را این‌گونه ببینیم و راه خود را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: راهبرد خروج از این بن‌بست برای آمریکا که نجات اسرائیل به‌عنوان یک جاپا و سمبل راهبردی در قلب آسیا و خاورمیانه قدیم است چه باید باشد، در حالی‌که آن‌ها برای شکل دادن اسرائیل هزینه دادند و برای رساندن آن تا این حد سرمایه پرداخت کردند.

نظری ادامه داد: آمریکایی‌ها امید داشتند که در اندک زمانی این غده سرطانی توسعه پیدا کند و استراتژی اساسی‌شان که «نیل تا فرات» است به مرحله عمل برسد، اما اینگونه نشده و امروز همان محدوده کوچک که به‌عنوان خواستگاه اسرائیل در نظر داشته‌اند در خطر انقراض قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: آنچه که در عدم تعقیب جبهه انقلاب و استمرار مبارزه مستقیم با جبهه کفر در دستورکار قرار دادند این است که ما را از تعقیب در آن مکان راهبردی و اسرائیل، غافل کنند، آن‌ها می‌خواهند به هر وسیله‌ای ما را از نقطه خارج کنند، این راهبرد دنیای استکبار در شرایط جدید است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه بدیهی است که آن‌ها از وضعیت ما استفاده کنند؛ اظهار کرد: آنچه که در دستور کار قرار دادند راهبرد اقتصادی ـ. اجتماعی است، زیرا کار اقتصادی به‌تن‌هایی جواب نمی‌دهد و آن‌ها این موضوع را تجربه کرده‌اند.

نظری با اشاره به اینکه معادلات حاکم بر تصمیمشان بیانگر این است که مبارزه اقتصادی در طولانی‌مدت به‌نفع این کشور است؛ بیان کرد: تحریم مهم‌ترین ابزار دنیای استکبار است که با توجه به چالش‌های اقتصادی ما، فقط می‌تواند طی چند سال اثرگذار باشد و آن‌ها خودشان نیز بر این باور هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: اگر حوزه اقتصادی مدیریت شود آنان به اهدافشان نمی‌رسند، بنابراین مهم‌ترین هدفی که آن‌ها به‌دنبال آن هستند بهم‌ریختگی اجتماعی در درون نظام و کشور با استفاده از چالش‌های اقتصادی و برگرفته از فشار تحریم‌هاست، این میدانی است که به‌روی ما باز کردند تا بتوانند فشار بر گلوی اسرائیل را کم کنند.

نظری با تأکید بر اینکه نتیجه این است که ما باید هوشیار باشیم و متوجه پاشنه آشیل دشمن باشیم؛ گفت: باید نقطه ضعف دنیای استکبار را در همانجایی ببینیم که گرفتار شده، بنابراین آن خطوط را باید مقتدرانه و با فشار بر دشمن حفظ کنیم، در عین حال جبهه باز شده در داخل را مدیریت کنیم، یعنی اجازه ندهیم مسائل اجتماعی با موضوعات اقتصادی مخلوط شود. دشمن برای محقق شدن این هدف همه عوامل خود اعم از منافقان، سلطنت‌طلبان و سایر گروه‌هایی که وابسته هستند را بسیج کرده‌اند و سالیان سال برای این مردم و نظام خسارت به‌بار می‌آورند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه بنابراین ما باید در نقطه‌ای که دنیای استکبار آسیب‌پذیر است همچنان اصرار بر مبارزه، نبرد و تقابل با دنیای استکبار داشته باشیم و تمام کسانی که در سطوح راهبردی تصمیم می‌گیرند نیز باید متوجه این موضوع باشند.

نظری با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم مسائل اقتصادی و مسائل اجتماعی با یکدیگر مخلوط شوند؛ تصریح کرد: مسؤولان مربوطه باید به مشکلات اقتصادی، به سرعت در محل خودش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این واقعیت را تجریه کردیم که ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد؛ بیان کرد: باید آموزش، توجیه، هماهنگی و شبکه‌سازی صورت گیرد، ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و عزم و اراده و کار جهادی مشکلاتی که در حوزه اقتصادی است را کاهش دهیم.

نظری یادآور شد: همه مؤلفه‌های قدرت از جمله قدرت دفاعی، امنیتی، سیاسی و استحکام نظام مقدس اسلامی که در اختیار نظام اسلامی است در نتیجه گذر از یک میدان سخت و پختگی به‌دست آمده است، برای نمونه در حوزه علمی و هسته‌ای با «مقاومت» امروز در نقطه قابل قبول و مناسبی ایستاده‌ایم، در حوزه اقتصاد نیز تا گرفتار چنین میدانی نشویم، پختگی اقتصادی را پیدا نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ترامپ و مواضع او حتماً به‌نفع نظام است و با توجه به این فشار و دیوانه‌بازی‌های ترامپ و عواملش، برکات زیادی برای نظام سلامی حاصل می‌شود؛ بیان کرد: دیوانه بازی‌های ترامپ باعث شفاف‎سازی شده و ایادی او که در خادمی حرمین جایی برای خود دست و پا کرده بودند رسوا شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها