فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشتخوار در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد:

احیای دو قنات در روستاهای شعبه و سعادت آباد رشتخوار

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشتخوار گفت: کار احیای قنات‌های دو روستای شعبه و سعادت آباد این شهرستان از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد که با اتمام رسید.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۴۴
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
سرهنگ پاسدار علی یعقوبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم بسیج سازندگی رشتخوار مرمت، بازسازی و احیای قنوات در سطح این شهرستان است، گفت: با توجه با بودجه‌های کم، با بررسی‌های کارشناسان دو قنات روستای‌های شعبه و سعادت آباد این شهرستان که نیازمند ترمیم و باسازی بود، در دستور کار بسیج سازندگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان رشتخوار همچنین از هزینه ۳۷۰ میلیون ریالی جهت اجرای این طرح‌ها خبر داد، و افزود: در جهت اجرای این طرح‌ها بیش از ۳۰۰ متر کوله گذاری، ۲۶۰ متر سربرداری، ۱۰۰ متر باربردرای، ۳۰۰ متر طوقه چینی، ۴۰۰ متر ایجاد آبراهه سیمانی همراه با مرمت و بازسازی چاه‌های قدیمی صورت گرفته است.

وی همچنین در رابطه با میزان افزایش دهی آب پس از انجام کار باسازی در این قنوات گفت: میزان آبدهی قنات روستای شعبه که ۱ ٫ ۵ اینچ در ثانیه آب دهی داشت، پس از احیا به ۳ اینچ در ثانیه افزایش پیدا کرد، همچنین با اجرای این طرح مقدار افزایش آب در قنات کلاته جزء روستای سعادت آباد از ۱ اینچ به ۲ ٫ ۲۵ اینچ در ثانیه افزایش پیدا کرده است.

شایان ذکر است طرح احیاء قنات کلاته در روستای سعادت آباد و قنات قدیمی روستای شعبه به همت مردم روستا، بسیج سازندگی رشتخوار و استان قدس رضوی انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها