کار آفرینی و ارج نهادن به تولید ملی به عنوان یکی از دغدغه های دولت و مقام معظم رهبری سبب شده تا جوانان این مرز و بوم با ایده پردازی و همت مضاعف به کارآفرینی و اشتغالزایی بپردازند.
کد خبر: ۹۰۴۰۳۷۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ام کلثوم موذن مدیر عامل یکی از موسسات خیریه فعال در استان سیستان و بلوچستان و یکی از کارآفرینان موفق استان است که فعالیت خود را در زمینه کارآفرینی از سال ۹۵ آغاز کرده است.

موذن گفت: در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کارگاه خیاطی ویژه زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده استان را در سال ۹۵ با هفت چرخ خیاطی راه اندازی کردم و زمینه اشتغال برای ده نفر فراهم شد.

وی افزود: اکنون پس از دو سال  با گسترش  این کارگاه تعداد چرخ‌های خیاطی از ۷ به ۴۰ چرخ افزایش یافته و زمینه برای اشتغال ۴۰ نفر زن سرپرست خانوار استان فراهم شده است.
مسئول موسسه خیریه و مدیر این واحد تولیدی تصریح کرد: در این واحد تولیدی زنان سرپرست خانوار و آسیب دیده مشغول بکار هستند تا از این طریق ضمن کاهش چالش‌های ناشی از بیکاری این قشر وضعیت معیشت آن‌ها نیز ارتقا یابد.

موذن گفت: کارگران این کارگاه زنان شیعه و سنی هستند که در کنار هم وحدت و مودت را با کار تولیدی مشترک به نمایش گذاشته اند.

وی با اشاره به حمایت از کالای داخلی و تولید ملی، افزود: تلاش شده تا مواد اولیه مورد نیاز کارگاه از واحدهای تولیدی داخلی تامین شود تا از این طریق  بتوانیم شعار حمایت از کالای ایرانی را محقق کنیم.

قطعا نمونه هایی از این تلاش به ثمر نشسته علاوه برکاهش آسیب‌های اجتماعی به تحکیم بنیاد خانواده کمک می‌کند، و می‌تواند بستر‌ها را برای افزایش تولیدملی  فراهم کند؛ و البته باید در این مسیر به فرهنگ درست مصرف کردن و سبک زندگی اسلامی نیز توجه کرد.
ارسال نظرات