حجت الاسلام ‍سلیمی گفت: طبق نص صریح قانون باید ۲۰ درصد به حقوق معلمان افزوده میشد ولی دولت در این زمینه کوتاهی کرده و خلاف مصوبه مجلس رفتار کرده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۴۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛در دیدار سرپرست جدید آموزش وپرورش محلات بانماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس شورای اسلامی، سلیمی ضمن ابراز گلایه نسبت به عدم اجرای قانون افزایش حقوق فرهنگیان توسط دولت گفت: طبق نص صریح قانون باید ۲۰ درصد به حقوق معلمان افزوده میشد ولی دولت در این زمینه کوتاهی کرده و خلاف مصوبه مجلس رفتار کرده است.

دکتر سلیمی اظهار کرد: احکامی که برای معلمان صادر شده، به هیچ وجه مناسب نیست و باید ۲۰ درصد افزایش حقوق برای معلمان اعمال شود و این موضوع خلاف نص صریح قانون است.

وی افزود: باید عزت آموزش وپرورش حفظ شود و باید به دنبال درآمدهای پایدار برای آن رفت.

دبیر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس تصریح کرد: در اروپا آموزش و پرورش توسط شهرداریها اداره می شود و باید درصدی از درآمد شهرداریها و شرکتهای دولتی به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

سلیمی تاکید کرد: ما در مجلس آمادگی کامل داریم تا درصدی از ارزش افزوده، درآمد شهرداریها و شرکتهای دولتی به آموزش و پرورش اختصاص یابد و این موضوع منوط به پیشنهاد از طرف دولت است تا در مجلس بررسی و تصویب شود.

وی ادامه داد: در بحث نوسازی مدارس باید پیگیری شود و در گذشته در این بخش خوب عمل نشد و بخشی از اعتبارات جذب نشد، تعدادی از مدارس همچنان نیمه کاره باقی مانده و در این سالها اقدام مناسب برای تکمیل و بهره برداری آنها برداشته نشد.

نماینده مردم محلات ودلیجان درمجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش دفتر حزب و باشگاه سیاسی نیست، افزود: آموزش و پرورش باید به کار صنفی خود بپردازد و مسایل آموزشی را در صدر فعالیتهای خود قرار دهد.

سلیمی در پایان بر حمایت همه‌ جانبه از آموزش و پرورش و کمک به این نهاد آموزشی مهم تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات