مسابقات رباتیک دانش‌آموزی استان مرکزی با رقابت 102 تیم در اراک به کار خود پایان داد و نفرات برتر این مسابقات اعلام شدند.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۵۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ مجتبی حیدری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مسابقات رباتیک امسال کار مشترک از سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله و آموزش و پرورش استان بوده که با حضور دبیرستان علامه حلی ناحیه یک در 4 لیگ و با حضور 32 تیم جنگجوی مقدماتی، 16 تیم جنگجوی پیشرفته، 4 تیم فوتبالیست، 14 تیم مسیریاب برگزار شد.

حیدری افزود:سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی حلی کاپ استان مرکزی با رویکرد (( شایستگی محور)) و با توجه به اصل تفاوت های فردی، خلاقیت و نوآوری با شرکت 150 دانش‌آموز در قالب 102 تیم هم‌زمان با ایام خجسته دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) طی یک روز در دهکده مقاومت برگزار شد.

وی هدف از اجرای این مسابقات را تحقق ساحت‌های تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌ویژه ساحت‌های «زیباشناختی و هنری»، «اقتصادی و حرفه‌ای» و «علمی و فناورانه» برشمرد و اظهار داشت: از پیامدهای مثبت  این نوع مسابقات شناسایی استعدادهای هنری و آشنایی با علم برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزارها و رشد و توسعه مهارت‌های کارآفرینی در دانش آموزان می‌باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در رشته تعقیب خط پیشرفته گروه‌های as از محلات متشکل از علیرضا صفری دانش‌آموز دبیرستان نمونه امام خمینی(ره) مقام اول استان، رایمند 5 اراک، فراهانی مهر از اراک مقام دوم تا سوم را کسب کردند. در این رشته تیم متشکل از حمیدرضا فرنیا و محمدرضا میری و تیم سجاد حاج عبدالهی و سیاوش رجایی از هنرستان شهید مصطفی خمینی(ره) در جایگاه چهارم و پنجم استان قرار گرفتند.

ارسال نظرات