نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی گفت:خاطرات والدین شهدا و رزمندگان تجربه گران‌سنگی است که در محیط مصنوعی تکرار یا آزمایش نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۶۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، علی جلالی فراهانی با اشاره به ضرورت ثبت خاطرات والدین شهدا تأکید کرد: متولی اصلی جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما نهادهای دیگری همچون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یا ستاد کنگره شهدای هر استان با توجه به ظرفیت و توانایی‌هایی که دارند نسبت به ثبت این خاطرات اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: متأسفانه اکنون برای ثبت و پالایش خاطرات والدین شهدا و رزمندگان روند مشخصی وجود ندارد. ما می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی در زمینه پالایش و بهره‌برداری از خاطرات والدین شهدا و رزمندگان اقدام کنیم. پالایش این خاطرات سبب می‌شود تا بر حسب موضوع یا به فراخور مسائل روز اجتماعی پژوهشگران یا هنرمندان با مراجعه به این خاطرات دست به خلق آثار فاخری بزنند.

جلالی فراهانی در پایان هشدار داد: خاطرات والدین شهدا و رزمندگان تجربه گران‌سنگی است که در محیط مصنوعی تکرار یا آزمایش نمی‌شود بلکه در یک بستر حقیقی از تاریخ شکل گرفته است؛ بنابراین اگر از آن غافل شویم یک تجربه گران‌سنگ را از دست داده‌ایم و ممکن است حوادثی برای ما بوجود آید که نتوانیم با آن مقابله کنیم.

ارسال نظرات